Fulfilment is het verwerkingsproces van orders. Er zijn veel mogelijkheden wat betreft fulfilment en het kan activiteiten omvatten als het opslaan van goederen, inpakken van orders, verzenden van bestellingen en retourverwerking. Zelfs de administratieve afhandeling van orders en klantencontacten kunnen worden uitbesteed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal goed! + van mij

Andere antwoorden (1)

Fulfilment is er in meerdere vormen:

•Documentfulfilment: Direct Mail en print activiteiten, eventueel met sealen.
•Productfulfilment:pick & pack op het niveau van besteleenheden
•Bulk fulfilment: handling van omverpakkingen, pallets en volumineuze goederen.

Concreet betekend dit dat men óf goed is in grote aantallen óf één-op-één bestellingen óf bulkopslag.

De ervaring leert dat iedere fulfilmentvorm z’n eigen specifieke eisen stelt aan een fulfilmentorganisatie. Daarom raden we u expliciet aan om, voordat u een uiteindelijke keuze maakt voor een fulfilmentbedrijf, ook ter plaatse een vergelijking te maken.

De daadwerkelijke handelingkosten vormen maar een beperkt deel van uw rekening. Het grootste deel van de reguliere fulfilmentkosten bestaat uit materiaal- en verzendkosten. Daarnaast kunnen onvoorziene extra kosten, zoals spoedjes, het herstellen van fouten, e.d. nogal oplopen.

Omdat uw klant u voor een groot deel op de tijdigheid en kwaliteit van de uitlevering beoordeeld, is het uiteindelijk goedkoper om voor een kwalitatief goede fulfilmentaanbieder te kiezen. Iets goed doen kost minder dan iets over moeten doen.

Fulfilment is maatwerk. Daarom zijn flexibiliteit en de aanwezigheid van goede management rapportages van groot belang. Vraag uw potentiële leverancier om u enkele actuele voorbeelden van zowel zijn systematische flexibiliteit en een paar actuele rapportages te tonen – dat moet ruim voorhanden zijn als u niet zijn leercurve moet betalen.