Hoe kan het dat bij GWK de euro 1.04 is en bij Visa op dezelfde dag 1.15?

Omrekenen Engelse ponden naar Euro:
Op site GWK is euro 1.04, site wordt iedere dag geupdated. Op diezelfde dag met visa creditcard betaald en dan is de euro op de afrekening plotsklaps 1.15.
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Kimath
12 jaar geleden
Transactiekosten?

Antwoorden (4)

De GWK maakt gewoon een boel winst, door een minder gunste koers te hanteren.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Het wisselen van geld kost je geld. Dit kan zijn doordat ze je een percentage van het bedrag in rekening brengen, of omdat ze gewoon een andere koers aanhouden dan de interbank koers. De GWK koers is niet 'de officiele' koers. Net zo min als de VISA koers. Blijkbaar wil GWK veel liever ponden verkopen dan visa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij GHK is het de koers voor bankpapier dus voor contant geld.
De koers van Visa is een girale koers dus zonder de personeels- en andere kosten van uitwisselen en vervoer van bankbiljetten.
Eenvoudiger gezegd bij Visa (en ING en andere banken) gaat het om computerkosten en die zijn lager dan kosten van personeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zou het bij Visa eerder goedkoper moeten zijn dan bij GWK, het is precies andersom.
GWK verdient geld met het wisselen van geld, je krijgt daar dus een lagere koers.

Visa en andere creditcards verdienen aan andere dingen geld:
-de jaarlijkse kosten van de kaart
-rente als je rood staat
- een percentage van alles wat je betaald. (dit betaald de winkelier)