ik heb een bruidsjurk gekocht bij avenue en ook volledig betaald het hangt daar nog in opslag nu ze failliet zijn ben ik dan mijn geld kwijt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb geen idee, maar ik vind het wel enorm balen voor je!!!

Het beste antwoord

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de bruidsjurken die al besteld waren zullen gewoon worden geleverd. Nu Avenue surseance van betaling heeft aangevraagd, gaat brancheorganisatie Mitex de bruidsjaponnen uitleveren.

Op de website meldt Avenue zo hard mogelijk te werken om de bestelde bruidsjaponnen met spoed uit te leveren: “Alle bruiden zullen hun japon ontvangen,” aldus Avenue op de website. “Hetzij via Avenue Bruidsmode, via de Mitex, of via de diverse merken waar de bruidsjurken besteld zijn.”

De reden dat Mitex is ingeschakeld voor het uitleveren van de japonnen is dat veel bruiden de winkel “zeer agressief” benaderden. Op de website schrijft Avenue: “Door het agressieve gedrag en bedreigingen van de bruiden en familie naar het personeel is het ons onmogelijk gemaakt om met de uitlevering door te gaan. De politie van Rotterdam heeft de directie uitdrukkelijk bevolen de deuren van zowel Avenue Bruidsmode aan de Lijnbaan en het Bruidsatelier aan de Goudessesingel gesloten te houden. Hierdoor zouden veel bruiden echt gedupeerd zijn. De branche vereniging Mitex heeft daarom besloten de overgebleven bruidsjaponnen bruidsjaponnen persoonlijk af te leveren.

Goed nieuws dus. Ik wens je een mooie trouwdag!

Toegevoegd na 10 uur:
En het allerlaatste (goede) nieuws:
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/10069480/__Gratis_trouwjurk_voor_gedupeerde_Avenue-bruiden__.html?p=30,2
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heldere uiteenzetting.Ik heb via Mitex gehoord dat de jurk inderdaad geleverd gaat worden zal nog een paar weken duren maar ik ben erg opgelucht en blij heb nog tijd tot eind augustus.Allemaal bedankt voor je antwoorden

Andere antwoorden (3)

De kans is zeer groot dat je inderdaad geen bruidsjurk krijgt en je geld kwijt bent
Bij een faillissement komt er een curator. die wikkelt het faillissement af.
eventueel geld dat oberblijft gaat eerst naar de belasting en daarna naar de bank. particuliere schyuldeisers staan als allerlaatst op de lijst van uitbetalen.
Je moet wel een claim neerleegen bij decurator anders krijg je zeker niets.

Ik hoop voor jou dat je de bruidsjurk toch krijgt uit coulance, want wat moet een ander ermee, maar reken er niet op.
Ik wens je veel sterkte toe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is de kans aanwezig dat je je geld kwijt bent. Je zegt echter wel dat je jurk in opslag is. Hij is dus al af?
Ik vond op internet iets over het waarborgfonds Mitex, dat die zich er ook mee ging bemoeien, maar dat had je wellicht zelf ook al gevonden.
Wat je in ieder geval kan doen (in het kader van niet geschoten is altijd mis) is je wenden tot de curator.
Op onderstaande site kun je vinden wie de curator is die het faillissement afhandelt. (staat er nu nog niet op, omdat ze net failliet zijn, maar morgen of overmorgen zal het er wel op staan). Daar kun je naar toe bellen en peilen of het zinvol is om schriftelijk je "vordering" bij de curator neer te leggen en hoe je dat dan kan doen (Bewijs van betaling etc).

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even ter aanvulling: Op de site rechtspraak moet je kiezen voor rechtspersoon/handelsnaam. Als je dan intypt Avenue, komt ie tevoorschijn als het goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik heb gehoord is dat men zeer zeker gaat proberen om alle jurken die gekocht zijn af te leveren