Ik wil verhuizen naar Flevoland. Maar ik zit nu met een sollicitatieplicht in haarlem. Hoe los ik dit op?

Ook heb ik twee maanden opzegtermijn op het kinderdagverblijf van mijn kind. Ik zou niet weten hoe ik dit op moet lossen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij verhuist je sollicitatieplicht gewoon mee, je kunt immers ook solliciteren vanuit Flevoland, en volgens mij kan men je niet verplichten om in Haarlem te werken als je in Flevoland een baan zou vinden. Verder is de opzegtermijn jammer, maar dan zal je gewoon twee maanden moeten betalen voor de kinderdagverblijf, zelfs als je het niet gebruikt. Lees je contract er goed op na, misschien staat er wel iets in over verhuizing. Als je niet zeker bent over je sollicitatieplicht kun je de UWV bellen voor duidelijkheid, maar volgens mij maakt het niet uit waar je woont, zolang je alles maar goed doorgeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet dat ik moet betalen.. Maar stel dat ik snel den huis krijg daar. Zal ik
Dan nu al vast het kinderdagverblijf opzeggen? Maar wat gaat het UWV dan zeggen? Ik moet natuurlijk nu solliciteren in Haarlem.. Maar ik wil straks naar flevoland verhuizen. Ik heb geen auto dus heen en weer rijden voor werk in geen optie.

Antwoorden (3)

Neem aan dat je in de WW zit, wegens sollicitatieplicht. Dan kun je overal solliciteren, ook in Almere. Schrijf je kind in voor het dagverblijf in Almere (waar ook wel een wachtlijst zal zijn) In Haarlem gaat het je waarschijnlijk 2 maanden betalen kosten, maar ik zou zeggen: Gaan praten met de verschillende instanties lost meer op dan hier een vraag stellen, wegens ontbreken van verdere achtergrondkennis voor ons
anneliez
12 jaar geleden
Onder het contract van het kinderdagverblijf en de twee maanden opzegtermijn kom je niet onderuit. Terecht, zij kunnen immers op zo'n korte termijn dat plekje niet opvullen. Ook heb jij vast niet binnen twee maanden en ander plekje op een KDV, dus dubbele kosten zul je niet maken.

De belastingdienst betaald het hele kalenderjaar de kinderopvangtoeslag, dus dat moet het probleem niet zijn.

Verder zul je met het UWV moeten gaan praten over je verhuizing. Ik neem aan dat het kantoor in Flevoland jouw dossier zal overnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de ww zit dan heb je een sollicitatieplicht van 4x solliciteren in 4 weken. Als je je hieraan houd dan is er niks aan de hand.

Je moet even voor jezelf bepalen of je echt wilt solliciteren dus een baan wilt hebben in flevoland waar je naar toe gaat verhuizen of dat je even voor de vorm solliciteert totdat je duidelijkheid hebt over waar je gaat wonen. Het is niet netjes maar als je echt niet anders kan dan moet het maar even.

Voor het uwv geldt dat je moet documenteren dat je aan het solliciteren bent. Voor hun maakt het niet uit of je in groningen of brabant een baan vind als je maar weer aan het werk bent. Dus je hebt niet alleen een sollicitatieplicht voor haarlem maar je hebt gewoon een sollicitatieplicht. Zorg dat je zo snel mogelijk een baan hebt dan hoef je geen rekening meer te houden met het uwv.

Je zegt dat je geen auto hebt maar je kan toch ook tijdelijk met het openbaar vervoer. Wellicht wil je nieuwe werkgever een bijdrage aan de reiskosten doen totdat je in flevoland een huis hebt gevonden.

Het kinderdagverblijf zul je waarschijnlijk gewoon moeten betalen als dit in het regelement staat. Je kunt natuurlijk ook een tijdelijke opvang bij vrienden of familie regelen zodat je nu al kunt opzeggen.

Ik wens je veel succes toe!