Bij PayPal kun je kiezen uit de rekeningen 'Privé', 'Premier' en 'Zakelijk'. Wat zijn de verschillen en wat past het beste bij mijn wensen?

Ik wil een PayPal account aanmaken omdat ik geen creditcard heb, en je vaak wél met PayPal kan betalen wanneer IDeal geen optie is. Dit gaat tot nu toe met name om buitenlandse sites en om privé aankopen.

Ik ben erg actief op Marktplaats (in- en verkoop), ook hier kan men gebruik maken van PayPal, wat de boel betrouwbaarder zou maken en dus laagdrempeliger voor de koper (hoe precies wordt bij andere vragen over dit topic wel beantwoord. Die info kan ik zelf nog wel vinden). Dus nu neig ik meer naar 'Premier'.

Ik heb een soort van webwinkel: namelijk een website die ik zelf een beetje leuk heb ingericht, waarbij alle foto's van artikelen linken naar advertenties op Marktplaats. In feite is het gewoon een mooi Marktplaats account, maar ik heb wel een "bedrijfsnaam" voor mijn "winkel". Hierdoor voel ik me dan weer aangesproken wanneer er bij 'Zakelijk' staat dat het voor webwinkels is.

Nu vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen deze 3 rekeningen die PayPal aanbiedt. Zijn er bijvoorbeeld aan 'Premier' of 'Zakelijk' wel kosten verbonden? Of worden er andere eisen gesteld? Is het misschien verstandig om zowel voor privé als voor mijn website een account aan te maken?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

PayPal heeft zelf een kleine applicatie waarmee je kunt uitzoeken wat het beste bij jou past, op basis van jouw wensen. Kijk maar eens op:

https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/?cmd=_render-content&content_ID=zakelijk_nl/solutionfinder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijkste verschillen:
-Bedrijfsprofiel: daarmee ben je beter herkenbaar voor kopers/verkopers
-Kosten: geen verschil (hierover ontbreekt vreemd genoeg vrijwel alle informatie)
-Rapportage: eenvoudiger transactieoverzichten samenstellen en downloaden
-Interface: de privé interface is simplistisch, de zakelijke uitgebreider

Mijn advies: zodra je jouw account niet uitsluitend voor privé aankopen maar ook voor verkopen (privé of zakelijk, maakt niet uit) gebruikt, is een 'zakelijke' Paypal account absoluut aan te raden.

Succes!
Willem Wunderink