Hoe volg je een BBL opleiding ?

Ik zit momenteel in de wajong maar wil hier enorm graag uit omdat ik het zat ben om thuis te zitten en ook zeer graag op mijn eigen benen wil staan. Ik zag dat ze bij een bedrijf niet ver van mijn huis een vacature hadden staan voor Medewerker ICT waar ook bij stond dat dit eventueel kon met een BBL opleiding. Aangezien ik na al die jaren thuis zitten veel ervaring heb opgedaan omtrent computers zou ik hier graag voor in aanmerking komen, echter heb ik geen idee hoe het in zijn werk gaat met BBL. Hoe kom ik hiervoor in aanmerking ? Stuur ik eerst een CV (dit niet al te groot is) naar het bedrijf of ga ik eerst naar de school toe ? En moet ik dan 4 dagen werken en één dag naar school of iets dergelijks ? Alvast heel vriendelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een BBL opleieing is een beroeps begeleidende leerweg. Dat houd volgens mij in 4 dagen werken 1 dag school. (dit was bij mij zo) maar kan volgens mij ook 3 dagen werk en 2 dagen school zijn. Weet dit alleen niet zeker. Soms doen ze ook dat je savonds naar school gaat en gewoon 5 dagen werkt. Maar ik zou het bedrijf een sollisitatiemail sturen en zeggen dat je van plan bent om een BBL opleiding te starten. Dan kan je samen met het bedrijf gaan kijken of er nog meer (oud) leerlingen lopen en waar hun naar school gaan/gingen. Succes met je sollisitatie als het zover komt!!