Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke ingehouden belastingen kan je allemaal terugvragen over je loon?

Ik ben 17 jaar, mbo niveau 4 student, en ik verdien wat geld bij met mijn bijbaantje, welke dingen kan ik allemaal terugvragen en ik heb ook een bijlage toegevoegd, zouden jullie zo vriendelijk zijn om dezelfde termen te gebruiken en de bedragen zodat het makkelijker is voor me om het te begrijpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens de rekenhulp krijg je 39 euro terug, dat wat je betaalt hebt aan belasting dus (tenzij jenog meer baantjes had, een uitkering kreeg of andere zaken die je hier niet hebt neergezet).

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/jongeren/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankuwel voor uw reactie Pelle, Kan ik de bijdrage ZVV van 274,- niet terugvragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas, zie: http://forum.fok.nl/topic/1414589/1/999
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een vraagje: Welk bedrag moet ik bij Loon E.D. Invullen in mijn belastingprogramma? Die 4137,- of 3862,-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4137
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je mijn link volgt staat er ook overal bij wat het is en wat je daar moet invullen (vraagteken) maar dat staat ook op het te downloaden formulier van de belastingdienst.
Ingehouden loonbelasting en verrekende arbeidskorting. Daarnaast loonheffingskorting en eventuele reiskosten omdat je hiervoor geen vergoeding krijgt.

Er is een speciale studenten- en scholierenregeling

Zie de site als aangegeven

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet even nuanceren alleen de loonbelasting krijg je zonder meer terug als je tenminste aangifte doet en de arbeidskorting en eventuele reiskosten kun je aftrekken in de aangifte en de loonheffingskorting wordt automatisch berekend.

Toegevoegd na 5 minuten: