Welke ingehouden belastingen kan je allemaal terugvragen over je loon?

Ik ben 17 jaar, mbo niveau 4 student, en ik verdien wat geld bij met mijn bijbaantje, welke dingen kan ik allemaal terugvragen en ik heb ook een bijlage toegevoegd, zouden jullie zo vriendelijk zijn om dezelfde termen te gebruiken en de bedragen zodat het makkelijker is voor me om het te begrijpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Volgens de rekenhulp krijg je 39 euro terug, dat wat je betaalt hebt aan belasting dus (tenzij jenog meer baantjes had, een uitkering kreeg of andere zaken die je hier niet hebt neergezet).

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/jongeren/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankuwel voor uw reactie Pelle, Kan ik de bijdrage ZVV van 274,- niet terugvragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas, zie: http://forum.fok.nl/topic/1414589/1/999
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een vraagje: Welk bedrag moet ik bij Loon E.D. Invullen in mijn belastingprogramma? Die 4137,- of 3862,-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je mijn link volgt staat er ook overal bij wat het is en wat je daar moet invullen (vraagteken) maar dat staat ook op het te downloaden formulier van de belastingdienst.
Ingehouden loonbelasting en verrekende arbeidskorting. Daarnaast loonheffingskorting en eventuele reiskosten omdat je hiervoor geen vergoeding krijgt.

Er is een speciale studenten- en scholierenregeling

Zie de site als aangegeven

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet even nuanceren alleen de loonbelasting krijg je zonder meer terug als je tenminste aangifte doet en de arbeidskorting en eventuele reiskosten kun je aftrekken in de aangifte en de loonheffingskorting wordt automatisch berekend.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet even nuanceren alleen de loonbelasting krijg je zonder meer terug als je tenminste aangifte doet en de arbeidskorting en eventuele reiskosten kun je aftrekken in de aangifte en de loonheffingskorting wordt automatisch berekend.
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
@Ceeve:
Arbeidskorting kun je aftrekken in de aangifte?
Deze aftrekmogelijkheid is nieuw voor mij. Ik dacht dat arbeidskorting een belastingkorting is die net als de algemene heffingskorting automatisch in het programma wordt berekend. Waardoor er minder belasting hoeft te worden betaald.
Ceeve
11 jaar geleden
Je hebt uiteraard gelijk ik had "arbeidskorting", loonheffingskorting moeten vermelden. Het berekende resultaat blijft hetzelfde.
Eventuele loonheffing(voorheffing op de aanslag(eventueel) van de inkomstenbelasting en premieheffing ) wordt terugbetaald, nadat aangifte is gedaan en het belastbare inkomen tot resultaat heeft dat er minder inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen verschuldigd is dan er is ingehouden. Daarbij geldt wel een drempel(tje). De verrekende arbeidskorting is geen ingehouden belasting maar geeft aan dat bij de heffing rekening is gehouden met een deel van de arbeidskorting waarop je in dat jaar recht had.Eventuele zorgpremie wordt als het goed is automatisch teruggegeven mits de betaalde ingehouden premies zorg verzekeringswet (overigens geen belasting!!) bovenmatig is gebleken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
@gerardkl:
U haalt er allerlei zaken bij die het (simpele) antwoord alleen maar ingewikkeld maken.
Loon zorgverzekeringswet en premie die eventueel terug te vragen is: hier absoluut niet van toepassing. Het antwoord is hierboven al door Pelle gegeven: over het inkomen van € 4137 krijgt Deniz11muis alle betaalde belasting terug. Dat is hier € 39. En als je toch een verklaring wil geven: alle betaalde belasting over een inkomen lager dan circa € 6500 (jaar 2012) krijg je vanwege het geringe inkomen terug. Alle mooie verhalen over arbeidskorting en evtl. andere kortingen / ZVW-premie die SOMS kan worden teruggevraagd (als de Belastingdienst dat al niet zou doen) zijn prachtig maar maken het simpele antwoord niet duidelijker.