Wat heb ik nodig om een creditcard aan te vragen?

Ik moet bij de bank een creditkaart aanvragen, maar wat moet ik allemaal meenemen? Loonstrookjes ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Afhankelijk van je inkomen kun je een creditcard aanvragen, bij een inkomen van 650 euro minimum kun je een creditcard aanvragen bij bijv. ING. Dit kan ook telefonisch. Alle gegevens zijn al bekend bij de bank. Er wordt ook gekeken of je geen negatieve registratie hebt bij BKR. Mocht je wel een negatieve notering hebben dan krijg je geen creditcard. Is er niets bekend en is de verhouding inkomsten en vaste uitgave ook in orde kun je een creditcard krijgen. Je kunt kiezen voor elke maand direct af laten schrijven of gespreid betalen maar dan betaal je rente.

Toegevoegd na 3 minuten:
*vanuit gegaan dat je dan ook een lopende betaalrekening bij de bank hebt waar je de creditcard gaat aanvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je bij een bank een gewone betaalrekening hebt en die ook regelmatig gebruikt dan zal die bank op verzoek ook een creditcard geven.
Het maximaal te besteden bedrag per maand zal afhangen van hoeveel saldo er doorgaans op de betaalrekening staat, je kunt ook zelf een lager maximum kiezen

Toegevoegd na 6 minuten:
Je hoeft verder niks te doen: de bank heeft al jouw persoonlijke gegevens al, inclusief inzicht in jouw financiële situatie.
Die hebben ze omdat je die betaalrekening hebt.
Bijna iedereen met een inkomen heeft een betaalrekening omdat vrijwel alle werkgevers en overheidsinstanties alleen per bank uitbetalen.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet je een creditkaart aanvragen?
Die heb je toch niet echt nodig, dus het "moeten" snap ik al niet.

Lees ook de informatie die hier al gegeven is:

http://www.goeievraag.nl/vraag/creditcard-aanvragen.149113

Toegevoegd na 1 minuut:
Tegenwoordig gaan de meeste betalingen bij internetwinkels via IDeal. Daar moet je voor kunnen internetbankieren en dat is vrij eenvoudig te regelen bij je bank.