Waarom maakt de DSB-bank zoveel reclame voor allelei verschillende kredietverstrekkers?

Zo ongeveer iedere makkelijk aan te vragen leningverstrekker blijkt als je goed de kleine lettertjes leest een onderdeel van DSB-bank te zijn. Je hebt Directbank, Postkrediet, Lenen.nl, Frisia, Becam en er zullen vast nog wel een paar anderen zijn die ik niet heb genoemd. Is het niet handiger om gewoon als DSB-bank reclame te maken? Mensen worden nu op het verkeerde been gezet doordat ze denken: "Als het bij Becam niet lukt dan vraag ik het wel via postkrediet aan" terwijl het gewoon dezelfde bank is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

DSB weet op die manier de bevolking van Nederland te misleiden. Vooral de mensen die niet bij gerenommeerde banken een lening kunnen krijgen zullen op die manier met naam en toenaam bij de DSB bekend worden zodat die bank hun veel te dure leningen kunnen slijten aan mensen die dat eigenlijk niet kunnen betalen maar denken dat ze de goedkoopste lening hebben. Niet realiserende dat ze naast die erg goedkope rente ongeveer een 3x zo hoge verzekeringspremie betalen om uiteindelijk die lening af te kunnen lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is gewoon een marketingstrategie. Het is wel dezelfde bank maar je bereikt op deze manier een grotere doelgroep. Niet iedereen denkt bij een kredietaanvraag meteen aan de DSB bank. Op deze manier vergroot je de kans dat mensen toch bij de DSB bank een lening nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft inderdaad alles met marketing te maken. DSB Bank kocht in de loop der tijd alle belangrijke geldverstrekkers op. Die naamsbekendheid is veel geld waard en dat gooi je niet weg.

(Tenzij je ING Bank heet en net de Postbank hebt gekocht... :/)

Als het bij zo'n bank niet lukt om geld te krijgen heeft dat waarschijnlijk als reden een aanmerking bij het BKR. Daar putten alle banken en dergelijk uit wanneer het gaat om het verlenen van kredieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"(Tenzij je ING Bank heet en net de Postbank hebt gekocht… :/)" De NMB heeft de Giro al in 1978 gekocht van de 'Staat de Nederlanden'... De NMB en Giro zijn in 1987 samen gegaan met Nationale Nederlanden en de naam is begin jaren '90 omgedoopt tot ING... Verder is ING met 14 biljoen euro op de balans de grootste financiële instelling ter wereld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je begrijpt toch wel dat bedrijven vele miljarden uitgeven aan naamsbekendheid (adverteren)? Ik las ergens dat de operatie om Postbank op te heffen 800 miljoen euro heeft gekost. Maar goed, alle reden om -1 te geven natuurlijk.... :S Als je de rest van het antwoord niet leest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs de rest van je antwoord heb ik gelezen. Feit blijft alleen dat de NMB 30 jaar terug al de Giro heeft gekocht en niet 'net'...
Je wordt niet goed van al die leningrelames, maar als ze alle van de DSB zouden zijn dan zou je helemaal over je nek gaan. Ik ervaar dat nu al bij 'it's a miracle' of bij die reclames van autotaalglas of de Nina foundation. Ergelijke vervuiling. Bij de DSB hebben ze patent op domme jongeren die niet schijnen te snappen hoe dom ze zijn, maar er verder wel goes uitzien. Dus domme m/v blondjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij zelf de eigenaar is van al die bedrijven, DSB Bank is een geïntegreerde groep van bekende nationaal en regionaal opererende bedrijven met sterke merken zoals Frisia Financieringen, Becam Postkrediet en Lenen.nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden hiervoor is oa dat men onderzoekt hoe groot de markt is en voor hoeveel bedrijven er plaats is in die markt.
Als je er dus achterkomt dat er plaats is voor 10 bedrijven dan is het handig (en levert meer winst op) als jij er daar uiteindelijk bijvoorbeeld 4 van bent.

Bedrijven zoals Unilever doen hetzelfde met hun wasmiddelen en brengen er dus meer dan 1 op de markt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaad. het zijn dochterondernemingen van DSB bank, en op deze commerciele manier kunnen ze klanten misleiden op een legale manier. denk je dat Becam goedkoper is dan Frisia, niet dus! het is gewoon 1 bank onder verschillende namen. Het is gewoon de ideale manier om te misleiden, goed voor de klantenwerving. :)