Ik heb een wajongaanvraag gedaan in Maart..ik krijg vanaf juni een wajong ..krijg ik dit dan ook vanaf de maand Maart t/m juni of alleen van Juni?

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor alle informatie allemaal ,Nou ze hebben mij wel verteld dat ik vanaf juni 75% van de wajong uitkering krijg deze eerste betaling is dan ook vanaf juni de 25ste.

Ik vroeg mij inderdaad af of ik vanaf maart ontvang dmv terugwerkende kracht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Beste Gast61877,

De ingangsdatum van de Wajong-uitkering is 16 weken na de dag waarop de aanvraag is ontvangen. Als je volledig arbeidsongeschikt bent dan gaat de Wajong-uitkering in op de dag dat de aanvraag is ontvangen. Wanneer je op de dag van de aanvraag jonger bent dan 18 dan gaat de uitkering in op de dag dat je 18 jaar wordt.

Ben je niet volledig en duurzaam arbeidsongeschikt?
Wajong-aanvraag in maart; ingangsdatum uitkering 16 weken later. Je geeft aan vanaf juni; de betalingen gaan lopen vanaf juni.

Ben je volledig en duurzaam arbeidsongeschikt?
Wajong-aanvraag in maart; ingangsdatum uitkering is de dag na de ontvangstdatum. Betalingen gaan lopen vanaf de dag nadat de aanvraag is ontvangen. Uitgaande van jouw informatie gaan de betalingen lopen vanaf maart.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/lJAYWu.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Marielle, Zouden ze het me vertellen als ik ook recht had vanaf maart?Krijg ik dit dan allemaal in de maand Juni? Bedankt voor je reactie Met Vriendelijke Groet,

Andere antwoorden (3)

Vanaf maart als je dan aan de voorwaarden voldoet.
De verwerkingstijd van het Uwv wordt jou niet aangerekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen juni en 1x in het jaar bij mij dan,maar als je echt wilt weten bel de uwv die gaat hier over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de site van UWV kun je meestal pas 16 weken na je aanvraag rekenen op steun bij zoeken naar werk en de uitkering.

Toegevoegd na 32 seconden:
Dus ik denk niet dat je ervan uit kunt gaan dat je over de maanden voor juni ook nog geld krijgt.