Wat is de veiligste manier van internetbankieren ?

Gisteren kwamen mijn vrouw en ik ergens niet uit en nu overwegen wij om een stap in die richting te maken. Het moet niet al te ingewikkeld zijn,maar wel zo veilig mogelijk. Mijn echtgenote is niet zo handig met dit soort "nieuwigheidjes",vandaar de vraag of het voor een beginner redelijk vlot verloopt,als er iets via online bankieren overgemaakt,moet worden.We hebben al jaren een rekeningnummer bij ING. Deze vraag staat op 4 dagen,want we willen volgende week een keus kunnen ,maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Internetbankieren is helemaal niet ingewikkeld. Sommige banken leggen het je zelfs persoonlijk uit. Het wijst zich vanzelf. Tegenwoordig is het ook behoorlijk veilig en bovenal is het reuze makkelijk. Je hebt direct inzicht in je financiële situatie en je kunt ten alle tijden overboeken/sparen/beleggen enz. Toegevoegd na 3 minuten: Ik heb zowel met ING, Abn Amro en Rabobank ge-bankiert en ze zijn allemaal even veilig.

ING heeft een eigen model voor internet bankieren, waarbij een toegangscode & gebruikersnaam je toegang geeft tot alle gegegevens van je bankrekening. Daarnaast heb je een code nodig om transacties te doen. Deze code kan je in een lijst op papier krijgen (Je krijgt dan te zien: Voer code nr 45 in), of je kan je mobiel registreren, en dan krijg je een SMS met de code. Beide systemen lijken veilig. Het wijst zich voor iemand die niet compleet digibeet is vanzelf; Zoals met alles: Kwestie van lezen, en de eerste keer er even rustig bij gaan zitten.

Wij hebben zelf ook internetbankieren en het is in het begin misschien een heel klein beetje puzzelen maar dat is met alles zo in het begin wat nieuw is voor je/u. Het is echt super makkelijk en handig en mijn moeder was ook altijd een beetje bang voor internetbankieren en ze heeft het nu zelf ook en is ook blij dat ze het heeft omdat het gewoon zo makkelijk is met betalingen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100