Als al het geld gelijkmatig verdeeld zou worden?

hoeveel geld heeft dan elk mens ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

onderstaande door 7 miljard delen

http://www.goeievraag.nl/vraag/geld-wereld-omloop.2376

Total Money in the World (in US Dollars):

M2 Money Supplies:

U.S. - $6.430 trillion
European Union - $7.352 trillion
China - $3.1 trillion
Japan - $6.677 trillion
(These four regions combine for 50.65% of the world’s money)
Rest of World - $22.954 trillion
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maakt niet uit, hoeveel je dan ook hebt, het is niets meer waard.
€0 , €100, €1.000.000 ??? zeg 't maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen "evenveel" geld heeft kan, met de huidige prijzen, de afrikaan er het meeste mee doen. Want daar zijn de prijzen heel laag.
Eigenlijk gaat het erom hoeveel koopkracht dat geld heeft.
dan blijkt een dollar in China vele malen meer waard dan de dollar in de US of in europa.

Zelfs in europa zelf zijn de verschillen al enorm...een stukje grond om een huis te bouwen kost in nederland honderde euro's per meter terwijl in bv het voormalig oostblok op sommige plaatsen 10 euro per meter al meer dan genoeg is.

Het eerder genoemde rekensommetje is dus wel correct maar levert nog steeds een onevenwichtige verdeling op.

En juist dit, koopkracht vergelijken, is een van de lastigste opgaven voor de economie.