Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je voor krantenwijk de naam van je ouders opgeven?

Nou,
ik heb al een vraag gesteld : Mag je met 12 jaar al krantenwijk doen ?
Alleen ik kreeg al antwoord dat het niet mag, maar je kan wel op de naam van je ouders.
Mag dat of is dat verboden ???

Is het strafbaar ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

nee dat mag je niet. Je bent twaalf en hebt tijd voor ezelf gekregen dankzij wetten die jou vrij houden van werk. Geniet er van. Je mag tot je 70e nog werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kind mag niet op naam van iemand anders die krantenwijk doen. Dat is strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verboden maar het gebeurt echt heel vaak, er wordt volgens mij ook niet echt op gecontroleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
officieel mag het niet.
maar als je wijk niet al te gek groot is, je ouders staan er achter, je bent gemotiveerd om wat te verdienen, en je school lijdt er niet onder, gewoon doen.
er zal geen haan naar kraaien.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, je moeder neemt een krantenwijk en jij loopt hem, zo simpel is het.
Het is strafbaar om je voor iemand anders uit te geven (= net te doen alsof je iemand anders bent). In principe kun je daarvoor voor de kinderrechter moeten verschijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is strafbaar om je voor iemand anders uit te geven en ik denk niet dat je het leuk vindt om op je 12e al een strafbaar feit te plegen dus doe het niet, ondanks wat sommige anderen hier zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kinderen moesten voor de krantenwijk kopietjes van hun ID inleveren, en dus werden alle gegevens vastgelegd. Ik denk dat je ouders flink problemen met de belasting kunnen gaan krijgen als het krantengeld bij hen er bij geteld gaat worden.
Bovendien is de krantenman ook niet gek. Die ziet ook wel dat jij geen volwassene bent.
En om het antwoord af te maken: nee, het mag niet. Het is frauduleus.

Probeer iemand te vinden die het legaal doet, en vraag of je het af en toe over mag nemen van hem. Hij waarschijnlijk blij met een invaller, en jij verdient wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook jaren gedaan, gewoon doen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag niet je mag pas 16 jaar zijn op een krantenwijk af te lopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding