Twee maanden geleden is er een belastingadviseur bij mij thuis geweest. Ik heb nog steeds geen rekening ontvangen.

Hoe lang mag een bedrijf wachten met het versturen van een rekening? Geldt daar ook een maximum termijn voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heeft ie dan iets gedaan waarvoor hij/zij een rekening zou kunnen sturen?
Ik heb heel vaak een belastingadviseur, verzekeringsadviseur, hypotheekadviseur
over de vloer.
Die rekenen niets - en horen dat ook niet te doen -
voor een gesprek, adviserend gesprek, advies ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, die persoon heeft inderdaad iets gedaan waarvoor hij een tarief kan berekenen.

Andere antwoorden (3)

Misschien was 't een orienterend gesprek/onderhoud zonder kosten. Ik zou zeggen bel haar/hem eens.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een drukke tijd voor die beroepsgroep.
Zou maar rustig afwachten, tenzij je informatie van die adviseur nodig hebt. Misschien wachten ze met factureren op de werkzaamheden en kosten van een vervolgopdracht
Als je eind van dit jaar niets hebt gehoord, dan is het vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 jaar,
maar ik kan de bron waar ik dat een maand geleden las niet meer vinden, dus of het betrouwbare informatie was weet ik ook niet zeker, dacht het wel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de BTW moeten rekeningen trouwens veel eerder geschreven worden, iets van 1 a 2 maanden.