Waarom dragen schilders meestal witte kleren? Op wit zie je alle vlekken dus dat is niet logisch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Omdat je witte kleding heel heet kunt wassen en met agressieve middelen kunt behandelen.
Op zwart zou je ook alle verfvlekken zien, maar dat moet je heel voorzichtig wassen.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/dragen-verpleegkundigen-wit-uniform.27394
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sommige stoffen waarmee schilders werken kunnen best gevaarlijk zijn. Zeker wanneer ze sterk geconcentreerd zijn. Dan is het natuurlijk wel fijn om er snel achter te komen dat je gemorst hebt. En dat gaat het beste op een witte overall.
Dat is precies de reden waarom scheikundigen ook altijd een witte jas dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja schilders ,slagers dokters enz volgens mij omdat witte was gekookt kan worden moeilijke vlekken gaan er btr uit en je kunt goed zien of het schoon is en mogelijk ook koel en een rode of oranje beïnvloed je kleur beeld en je oog trekt nr rood geel dus makkelijker je oog op het werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij artsen is de jas wit zodat je ziet dat het hygienisch is, (moet je uiteraard wel opletten dat als hij vies word dat je een nieuwe aan doet) Als je een arts ziet met een mooi schone witte jas zie je tenminste dat die jas ook schoon is. Stel de jas is zwart en de vorige patient had een vieze spuitende bloedende wond en de hele jas is onder het bloed, dat zie je dan niet als patient, maar toch is het wel zeer onhygienisch als je het zou weten, ging je naar een andere huisarts niet??:P daarom bij artsen een witte jas (voor de rest heb je volgens mij wel gelijk over dat het makkelijker te reinigen is !!;) dus maar een plusje van mij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrijf ook je kunt goed zien dat het schoon is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik, daarom de aanvulling...
Ik heb begrepen dat schilders altijd wit dragen, omdat ze voornamelijk met wit verven!
En dat zie je dus niet of minder op witte kleding.
Die gewoonte van witte kleren van schilders bestaat al heel lang.
Tegenwoordig gebruiken we misschien meer kleuren, maar vroeger was een schilder bijna altijd met wit aan het verven. Dan is het handig als je kleren al wit zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wit kan heet gewassen worden en niet te vergeten wit kan in de bleek!