Wat houdt waardevolle spullen precies in onder de WSNP?

Zoals bijvoorbeeld een 2e TV of een 2e computer, of een vaatwasser. Stereotoren, DVD-recorder, draaitafels (CDJ's), goude sieraden?

Worden dit soort dingen verkocht? Of gaat het dan alleen meer om dingen als Caravan, Boot.

Wie kan me hiermee helpen, kan nergens vinden via google.

Toegevoegd na 19 minuten:
naar aanleiding van reacties:

Dus als elke gezinslid een pc heeft is dat geen probleem, wordt anders als we er 5 hebben, die allemaal gloednieuw zijn?

Mijn vriend heeft draaitafels staan die waren nieuw 600 euro, hij is bang die kwijt te raken. Ook heeft hij 2 monitors waarvan er 1 dus een tv/monitor is, dit heeft hij nodig voor het draaien. Die staan dus ook in zijn hobbykamer zeg maar. Samen met speakers (goedkope) en versterker (gekregen wel nieuw) en mengpaneel.

Misschien iemand met ervaring hiermee ook? Al is je hobby misschien wat anders.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

gaat echt om spullen met grote waarde zoals auto, dure fiets enz enz, gewone dingen zoals een 2 tv telt alleen mee als het echt veel waard is want meestal een 2e tv brengt maar een paar tientjes op maar is het een tv van 2 meter doorsnee van 10k in euro's is een ander verhaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spullen die niet in je normale inboedel zitten:

U mag uw normale inboedel houden, maar de bewindvoerder kan uw huis of bezittingen van waarde zoals een auto of caravan verkopen.

http://schulden.punt.nl/?r=1&id=491999

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is aan de bewindvoerder om te bepalen wat bij JOU "normale inboedel" vindt. Als je een 1-persoonshuishouden hebt en je hebt 3 tv's en 3 PC's dan kan de bew.voer. besluiten tot verkoop.