Wanneer heb je recht op Tegemoetkoming in de Studiekosten?

Onder welke voorwaarden is het zinvol Tegemoetkoming in de Studiekosten aan te vragen?
- Bestaat dit überhaupt nog?
- Welke leeftijd moet het kind hebben?
- Tot welk inkomen heb je er recht op?
- Welke voorwaarden zijn eraan verbonden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja dit bestaat nog zie onderstaande informatie:

Volgt uw kind in het schooljaar 2010-2011 een opleiding in het BOL, vavo of particulier voortgezet onderwijs, dan kunt u voor dit kind een tegemoetkoming aanvragen. Ook voor kinderen die op 1 juli 2010 nog geen 18 jaar waren en in 2010-2011 een opleiding volgen in het hoger onderwijs, kunt u een tegemoetkoming aanvragen.

Volgt uw kind particulier onderwijs, dan komt u niet in alle gevallen in aanmerking voor een tegemoetkoming ouders. Enkele particuliere scholen die opleiden tot het staatsexamen mavo, havo of vwo, zijn erkend op grond van de Wet op de erkende onderwijsinstellingen (Weo). Deze opleidingen geven wel recht op een tegemoetkoming ouders.

Ook in het particuliere beroepsonderwijs zijn er een paar opleidingen die recht geven op een tegemoetkoming. Wilt u weten of de opleiding die uw kind volgt recht geeft op een tegemoetkoming? Dan kunt u contact opnemen met de informatie beheer groep of de school van uw kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voldoet... Op de website van de IB-groep heb ik inderdaad de voorwaarden gevonden. Helaas voor ons: Geen recht op tegemoetkoming in de studiekosten :-( Let op! Voor MBO-opleidingen kun je dit nog wel aanvragen voor dit schooljaar...

Andere antwoorden (1)

Ook als je 18 of ouder bent en je zit op bv het VWO.

Voor alle voorwaarden zie link DUO IB groep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm... Volgens mij gaat deze link over studiefinanciering. Dat is wat anders dan tegemoetkoming in de studiekosten. Overigens bedankt voor je reactie.