wat of welke toestel gebruikt veel elektriciteit ?

Ik heb nu jaarlijks factuur gekregen was rond 500€ wa k nog moet bijbetalen maar ik betaalde al rond 150€ maandelijks wel met gas inbegrepen. Ik heb geen droogkast geen afwasmachiene maar fhonen doe ik veel. Hoe kan je van elektriciteit besparen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vergelijk eens met de jaarafrekeningen de hoeveelheden verbruikt gas en elektriciteit over de afgelopen 3 jaar en kijk dan wat er gewijzigd is en wanneer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Tv? Computer? Koelkast?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Defne;

Elk apparaat dat is bedoeld om warmte te produceren of af te voeren is funest voor je energierekening. Denk daarbij aan koelkasten, vriezers, wasmachines, wasdrogers, koffiezetapparaten, waterkokers, kookplaten, hulpkacheltjes, warmhoudplaatjes, broodroosters, tosti-ijzers, verfafbranders enneh.... föhns....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je misschien oude apparaten? Die gebruiken meer dan nieuwe.
Laat je misschien je computer, printer en de televisie altijd in de standby stand staan? Dat kost ook veel elektriciteit.
Heb je gloeilampen in armatuur die je lang aan hebt? Dan kun je daar beter spaarlampen in doen dat scheelt ook al veel.
In ruimtes waar je niet zo lang bent maakt dat niet veel uit.
Ach, en je fohn, dat valt wel mee denk ik. Dat doe je toch geen uren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft aan dat je 500 euro moet bijbetalen, maar heb je goed bekeken waardoor het komt? Is het niet zo dat je meer gas hebt verbruikt omdat we, zeker in december, behoorlijk meer hebben gestookt vanwege de kou? Kan me nauwelijks voorstellen dat je 500 euro aan stroom moet bijbetalen, dan moet je toch wel regelmatig je koelkastdeur hebben openstaan, een straalkachel hebben branden, elke dag een paar wassen hebt gedraaid, enz. Vergelijk je rekening eens met vorig jaar, waar het meerberbruik in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou heel goed kunnen, mogelijk heb je overstapkosten moeten betalen, of is je huidige leverancier duurder. Kijk maar eens hier op (toegegeven, het is niet leuk, maar kan je een hoop geld schelen): Energievergelijker.n
Dé goedkoopste energie leveranciers op een rijtje. Direct alle energieprijzen vergelijken, stap voordelig over en bespaar direct op uw energiekosten!
www.energievergelijker
Een strijkijzer verbruikt veel stroom, koffiezet niet onnodig laten aanstaan.
Onderschat ook niet het sluimerverbruik 's nachts zoals toestellen op stand-by,tv,pc enz...
Temperatuur van water wasmachine bv kookwas...
Hier in Belgie kunnen we gebruik maken van nachttarief dus ik doe mn was altijd vanaf 22u. (Er moet wel zo een speciaal toestel voorzien zijn natuurlijk)
Gloeilampen vervangen door spaarlampen.
Ik betaal ook 150eu p/m (als dat enige troost kan bieden) ben zuinig op energieverbruik maar het wordt duurder en duurder dus ik houd men hart vast voor de eindafrekening.

Toegevoegd na 3 minuten:
ps: verwarming aardgas inbegrepen in de maandelijkse factuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, pas in Mei.
ik vind het vrij veel geld wat je betaald. Idd je moet haast wel een straalkachel hebben aanstaan in de winter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gas is met name erg duur, elektra is een stuk goedkoper. Weet je wel zeker dat je hoge rekening wel voorkomt uit elektra? Het is goed mogelijk dat je geen energie zuinig huis hebt waardoor je veel moet stoken om je huis warm te houden. Gas is namelijk echt veel duurder dan elektra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote boiler kan heel veel stroom gebruiken om het water op te warmen. Veel grote boilers zijn meer dan 1000 watt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plasma tv verbuikt erg veel.