Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoorde via via dat je de belasting aanslag niet meer in termijnen mag betalen is dat zo ?

Ik hoorde laast dat je het nu in 1 keer moet betalen.
Vorig jaar was dat nog wel en nu ineens niet meer, ik heb daar helemaal nog nooit wat over gehoord.
Het is dus dat ik het per toeval opving.
En nu ismij vraga is dat zo ?
Want op internet kan ik het nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet alles geloven wat anderen vertellen Connie 1966! Misschien proberen ze je bang te maken! Nergens voor nodig hoor, relax maar. De Belastingdienst kan dit niet maken! Er zullen altijd betalingsregelingen blijven bestaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een voorlopige aanslag, een definitieve aanslag of een navorderingsaanslag heb je gewoon nog de mogelijkheid om in termijnen te betalen. In dat geval wordt er wel invorderingsrente berekent, wat niet het geval is bij een eenmalige betaling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij kan je nog gewoon een aanvraag tot uitstel van betaling/betalingsregeling doen.
Staat ook vermeld op de achterkant van de aanslag,anders voor de zekerheid de belastingtelefoon bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag nog steeds in termijnen betalen. Eerst krijg je de aanslag, daarna (ongeveer 1 week na de aanslag) komt er een acceptgiro en brief. In de brief staat exact hoe je kunt betalen, zodat dit automatisch een regeling wordt.
Indien het bedrag uit de brief te hoog is, kun je (gratis) de belastingdienst bellen via 0800-0543, zij kunnen je dan een aanformulier toesturen voor een aangepaste betalingsregeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten kan het nog gewoon in termijnen. Bij mij gaat er elke maand nog een bedrag naar de Belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee gewoon in termijnen is mogelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een voorlopige aanslag 2010 hebt gekregen kan je die gewoon in termijnen betalen. Aanslagen over 2009 of eerder moeten in principe in 1x betaald worden. Als je dit niet kan is er wel een mogelijkheid om een betalingsregeling aan te vragen, maar daarvoor zal je zelf het initiatief moeten nemen d.m.v. een brief richting de belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding