Op veel betaalautomaten kan je al 'modern chippen'. Automaat vraagt of je wilt pinnen(maestro) of wilt chippen'. Ook opvallend, er is mogelijkheim om meer dan een vier cijferige pincode in te voeren.

Werkt ook in het buitenland!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat chippen gaat verdwijnen, ken maar heel erg weinig mensen die dat gebruiken. Daarbuiten zijn er ook maar heel weinig winkels die chippen accepteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Chippen wordt dagelijks heel vaak gebruikt. Bijvoorbeeld bij parkeerautomaten, snoep- en drankautomaten, en in bedrijfskantines.
Dan moet je bijvoorbeeld een optie kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kassa bediende geeft dat aan. Zo is het nu ook, als je wil chippen moet er op (hoe kan het ook anders) op chippen gedrukt worden, net zoals pinnen of contant.
Waarschijnlijk zal er op de klantenterminal een melding komen wat de betaalmethode is.
Nu maar wachten waneer de eerste chip bankpas gekraakt zal worden;-) net als de ovchip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha je was me net voor :P
dat weet dat apparaat zelf natuurlijk niet, als je bv. bij de jumbo pint kan je zelf kiezen wat je wilt, pinnen of chippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het nieuwe pinnen, moet je het zelf aangeven. Bij het oude pinnen moest je je kaart in een andere gleuf stoppen.
jc54