Mag UPC zo maar mijn rekening veranderen?

En dan name de verdeelsleutel is behoorlijk gewijzigd.
Het totaal bedrag is iets lager geworden, dat is fijn.
Sommige kosten zijn verhoogd, het internet is behoorlijk verlaagd.
Dat is jammer, want juist dit deel declareer ik bij mijn werkgever.
Ondanks de geringe verlaging ga ik er op achteruit omdat ik nu ruim € 10.- minder kan declareren.

- Het bedrag voor internet was vorig jaar € 24,79 per maand.
Januari was € 12,98
Feb en maart € 15,45

Dit zijn de bedragen na aftrek van pakketkorting.
Mag UPC dit zo maar doen?
Ik zit al jaren bij UPC en ik wil geen nieuw contract want ik ga over een paar maanden (als de provider die ik wil ook tv gaat aanbieden bij ons) opstappen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat mag en omdat het jou netto niet uit komt heeft hier niets mee te maken. Alle aanbieders zijn geboden aan prijzen omdat er concurrentie is zeker waar het gaat om internet. Wij zijn blij dat de prijs verlaagd is
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat mag. Mogelijk zijn er wel afspraken met de gemeente over doorgifte van tv-kanalen en maximale verhogingen van de prijs voor kabel-tv, maar voor je internetaansluiting mogen ze rekenen wat ze willen.

Wel moeten ze duidelijk aangeven, dat een prijsverhoging altijd inhoudt, dat je je contract mag opzeggen.

Geloof het of niet, maar XS4ALL verhoogde onlangs de prijs voor ADSL-abonnementen met 5 cent per maand, omdat ze het handiger vinden om met ronde bedragen te gaan werken. In de brief stond keurig vermeld, dat als klanten het niet eens waren met die "verhoging", ze hun contract direct konden opzeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je antwoord, maar UPC heeft juist de internetkosten verlaagd en dat valt voor mij ongunstig uit. (zie toelichting op mijn vraag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Ik had je toelichting gelezen, en ik vrees dat er dus weinig aan te doen valt. Mijn antwoord was bedoeld om je in het algemeen te informeren, wat de spelregels zijn, bij prijswijzigingen.
In jouw geval is denk ik alleen belangrijk, dat je nu weet dat UPC de prijzen mag verhogen. En dat ze dat alleen mogen doen onder bepaalde voorwaarden (de klant mag weg als hij dat wil) is voor jou niet van toepassing, omdat je zelf aangeeft (nog) niet weg te willen.
Er zit dus helaas niets anders op, dan die prijsverhoging te accepteren. Hopelijk is alles, na je overstap naar een andere provider, financieel wat gunstiger.