Waar kan ik als particulier mijn geld wisselen tegen vreemde valuta? GWK weet ik maar de koersen daar zijn te ongunstig.

Thanks alvast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer je vreemde valuta koopt of verkoopt bij het GWK of bank dan kost je dat geld.
Hier ontkom je niet echt aan!!
Het loont wel om in 1 keer de bedragen en valuta te halen die je nodig hebt.

Wanneer je regelmatig bij het GWK geld moet wisselen kan het handig zijn om voor €1.95 tijdens zo'n transactie een bon te kopen zodat je dit de volgende keer niet hoeft te betalen. De tranasctiekosten zijn minimaal €3,25 en maximaal €7,50 (0.75% van de waarde).

Vooraf geld halen in Nederland is vaak trouwens niet eens nodig. Op de meeste luchthavens kan je pinnen en mocht dat niet lukken kan je altijd nog ter plekken wat Euro's inwisselen. Pinnen in het buitenland kan gratis zijn als je het juiste betaalpakket hebt bij je bank.