Wie heeft er ideeën die als 'icebreaker' gebruikt kunnen worden?

Een icebreaker is een manier waarmee je een workshop kunt openen. Voorbeelden van icebreakers die ik zelf gebruik zijn puzzels, rebussen of bijvoorbeeld deelnemers vragen zichzelf voor te stellen aan de hand van hun sleutelbos.

Andere ideeën om een bijeenkomst te openen en/of deelnemers zich eens op een andere manier aan elkaar te laten voorstellen zou ik graag vernemen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik gebruik in de klas altijd het boek Energize. Hier staan leuke activiteiten in die je, eventueel aangepast, zou kunnen gebruiken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Afbeelding doet -ie niet, hierbij de link:

https://store.edu-actief.nl/artikels/view/1216/Energize%21.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bijvoorbeeld door een ballenspel.
Gooi je de bal naar een persoon waarvan jij wil weten hoe diegene heet ofzo..
Heb ik ook wel eens gedaan met een bol wol:
Je gooit de bol, degene die hem vangt verteld wat over zichzelf, houdt het touw vast en gooit de bol weer naar een ander.
Zo kan je ook zien wie er nog moeten..:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de deelnemers vragen om iets mee te nemen dat voor hen een bijzondere betekenis heeft en aan de hand daarvan iets over zichzelf te vertellen. Ook openen met een "gezamenlijke klus" (b.v. samen een schilderij maken) kan een leuke start zijn. Andere mogelijkheid is dat deelnemers bij het begin van de bijeenkomst enkele minuten de tijd krijgen om zoveel mogelijk te weten te komen over hun buurman/-vrouw. De buren/interviewers introduceren dan elkaar.
Pieter2011