wat moet mijn vriendin doen bij mijn overlijden

heb groepsverzekering betalen die voorschot op uitvaartkosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht zou een logisch samenhangende tekst in je extra uitleg je vraag verduidelijken.

Het beste antwoord

Ik snap je vraag niet helemaal....Wat houdt een groepsverzekering in? Gewoonlijk heb je een verzekering en die dekt een bepaald bedrag voor de uitvaart; als je overlijd komt de uitvaartondernemer bij je vriendin op bezoek en weet welk bedrag er kan worden uitgegeven.
Normaliter kan je voor het bedrag dat verzekerd is een prima begravenis of crematie worden geregeld maar ziin er speciale wensen dat gaat het prijskaartje omhoog en kun je ooit boven buget uitkomen....Vooral de Dela is daar erg sterk in.. Als je dat niet kunt of wilt betalen dan is het een kwestie van goed opletten door je vriendin en haar prioriteiten stellen, wat belangijk is om nog te doen en wat mogelijk niet... Of wat regelt ze zelf of met familie zodat die kosten bespaard blijven... allles kan tegenwoordig hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook een groepsverzekering geeft een polis uit met voorwaarden. In deze voorwaarden staat hoe dit bij jouw verzekeringsmaatschappij werkt. Het is verstandig om deze voorwaarden door te lezen. Als je er niet uitkomt, kun je contact opnemen met desbetreffende verzekeringsmaatschappij voor meer duidelijkheid. Als je wilt dat je vriendin ook goed ingelicht is, doe je dit samen.