als je ontslag neemt heb je dan recht op een uitkering?

ik wil graag stoppen met werken en wil aan een opleiding beginnen, tot die tijd dat ik geen werk heb wil ik me focussen op het renoveren van onze woning heb ik dan recht op een uitkering tot aan mijn bbl opleiding die start in begin sept?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daarin voorzien de voorzieningen niet. Ik zou er helaas bij zetten maar de premie daarvoor moet wel opgebracht worden door de werkende bevolking en als er een potje was voor dit soort "sabbaticals" zou jij zolang je werkte daar maar een schijntje van overhouden omdat je hier veel premie voor moet betalen. Dat zou jij vast ook niet willen (cq dan zou je niet meer kunnen leven van wat je verdient)

Bij werkgevers zijn tegenwoordig wel constructies dat je zelf kunt sparen voor een time-out (volgens mij door iets met je verlofdagen te regelen). Maar dan geldt vaak toch wel van: eerst 10 jaar werken en dan pas dat verlof.

Het zou leuk zijn als het kon maar het is gewoon onbetaalbaar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, als je zelf stopt met werken heb je geen recht op een uitkering, je kiest er dan bewust voor om geen geld te verdienen en daarvoor krijg je geen steun van de overheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ontslag neemt kies je er zelf voor om een tijdje niet te werken. het is logisch dat je dan natuurlijk geen uitkering ontvangt. anders zou iedereen die even een huis moet verbouwen of op sabbatical wil gaan lekker de ww in gaan.

ik zou het niet eens durven om een uitkering aan te vragen omdat het even beter uitkomt om niet te werken.

dus het antwoord is: nee, een uitkering is bedoeld in geval van nood en als je buiten jouw schuld om zonder werk komt te zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat begrijp ik, maar iedereen wil wel even lekker betaald uitrusten. je bent niet de enige met een zwaar beroep. nogmaals: thuis zitten mag zo lang als je wilt, maar dan word je natuurlijk niet doorbetaald.
Volgens mij niet....je bent dan vrijwillig werkeloos, en omdat dit je eigen keuze is, krijg je geen uitkering. Bovendien heb je met een uitkering een sollicitatieplicht, en als je toch al weet dat je geen baan aan gaat nemen ivm. je opleiding, zullen ze je bij het UWV niet als 'serieus werkzoekende' aanmerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij krijg je wel bijstand.
Er is verschil tussen WW en bijstand. WW krijg je als je ontslagen wordt en bijstand in alle andere gevallen. Maar bij de gemeente kunnen ze je daar alles/meer over vertellen. Ik ben een expert.
Maar in nederland laten ze je volgens mij niet zonder geld zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat heb je niet je bent vrijwillig werkeloos. Ga gewoon in de avond uren leren of studeren. Doen heel veel mensen die werken. In de weekende je huis opknappen. Vooral die wensen van jou hoeft de maatschappij niet op te draaien
ronron1212