11 Opzegging overeenkomst inzake betaalrekening
zonder krediet
a Iedere rekeninghouder of de bank kan zonder
opzeggingstermijn de overeenkomst inzake een betaalrekening zonder krediet opzeggen. Indien de bank de rekening aanhoudt voor meer
rekeninghouders, die slechts samen over het tegoed op de rekening kunnen beschikken, kunnen alleen de gezamenlijke rekeninghouders of de bank de
overeenkomst inzake een betaalrekening zonder krediet opzeggen.
Van "slechts" samen is hier geen sprake (dit zou gaan om een en/en rekening)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb bij de postbank gewerkt maar ik weet niet hoe het bij andere banken zit. Maar bij de postbank heb je 2 handtekeningen nodig om een en/of rekening op te zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is helaas niet mogelijk, jullie zullen beide naar de bank moeten. In geval van overlijden gelden er andere regels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is zeker niet mogelijk en dat ik logisch ook: waar moet het positieve saldo naartoe, naar degene die opzegt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mede-rekeninghouder is overleden volstaat het om een overlijdensverklaring mee te nemen, in geval van een (vijandige)echtscheiding is het beter om de gezamenlijke rekening te laten 'slapen' en een nieuwe te openen, eventueel bij een andere bank.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dit kan, als ik de discussie op de bronsite moet geloven kan dit volgens algemene voorwaarde van diverse banken WEL bij een en/of rekening, maar NIET bij een en/en rekening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb bij een bank gewerkt en daar was het in sommige gevallen mogelijk, dan moet je denken bij (echt)scheiding of overlijden.