Is het mogelijk om je AOW uitkering stop te zetten, en leven zonder, als je 65+ bent?

De uitleg is te lang dus dat bespaar ik jullie, maar het heeft iets te maken met buitenlandse belastingen. Daarom zou het handiger zijn wanneer je het niet krijgt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je nu reeds AOW geniet.
Waarom iets stopzetten waar je recht op hebt?
Na aftrek van mogelijk te betalen belasting in het buitenland heb je toch zeker nog steeds wat extra geld van die AOW uitkering?
Of zie ik dat verkeerd?

Toegevoegd na 1 minuut:
En als antwoord op je vraag;
alles is stop te zetten, zeker als het de Nederlandse schatkist geld oplevert...

Toegevoegd na 28 minuten:
aha, ik lees net dat de vraagsteller 15 jr is.

voor ieder jaar vanaf je 18e dat je woont in Nederland bouw je recht op voor AOW, of je nu werkt of niet, wonen in Nederland is bepalend.
Ga je in het buitenland wonen en werken tussen je 18e en 65ste (wordt n.a.w. 67ste..) dan wordt je 2% per jr gekort op je uiteindelijk opgebouwde AOW.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als onze koningin er afstand van kan doen, kun jij het ook.

Ik denk dat het verstandig is om het SVB te bellen en te vragen wat de procedure hierin is. Volgens mij heb je ook niet meer recht op het volledige AOW uitkering als je in het buitenland gaat wonen of werken.