Is een collectieve verzekering voor iedereen in nederland? En is een particuliere verzekering voor iemand die hem zelf neemt of is die ook voor ieder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij mijn weten bestaat die niet en de particuliere verzekering is afgeschaft. Iedereen moet nu gewoon wettelijk de basisverzekering hebben en daarnaast kun je allerlei aanvullingen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om een ziektekostenverzekering gaat: ja, iedereen kan zich wel via een collectiviteit verzekeren, bijvoorbeeld via een vakbond, een bedrijf, de ANWB, UnitedConsumers, Club Metro, patiëntenverenigingen, noem maar op.
Je tweede vraag begrijp ik niet helemaal: als jij een verzekering neemt, is die voor jou. Bij een zorgverzekering kun je medeverzekerden hebben, bijvoorbeeld je partner of je kinderen. Maar iedereen kan een individuele verzekering aflsuiten zodra z/hij 18 is.