Maakt het uit voor de vergoeding of je een soatest laat doen bij de huisarts of gynaecoloog?

8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, bij huisarts kost het geen eigen risico. In zkh wel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De test wel hoor, die wordt niet vergoed, alleen het consult is in dat geval gedekt.

Het beste antwoord

Ja dat maakt verschil.
Het consult bij de huisarts gaat niet van je eigen risico af. De soa test gaat echter wel van je eigen risico af.
Bij de gynaecoloog gaat en het consult en de test van je eigen risico af. Een consult bij de gynaecoloog kost ongeveer €100,-.
De test zal ook niet echt gratis zijn, maar dat ligt eraan welke testen er gedaan moeten worden.
De prijzen van bloed en urinetesten kun je vaak op internet vinden op de site van het betreffende laboratorium.
Ook weet de huisarts vaak wel te vertellen wat deze testen ongeveer kosten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, huisarts zit in het basispakket , maar de soatest (het lab) niet (eigen risico).
Bezoek bij gynaecoloog ( ? ) valt helemaal niet onder basispakket . Volgens mij moet je dan bij een Dermatoloog zijn. Dus moet je alles betalen van je eigen risico.
Als je het echt gratis wilt hebben , kun je het beste naar een GGD gaan.
Suc6
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kom je daar nu bij?
GGD Amsterdam niet.