Kosten deurwaarder terwijl brief niet in behandeling.

Ik heb een restschuld bij Dexia. Ik schrijf een brief om de schuld hopende te verlagen omdat ik tien jaar lang een hoge rente heb moeten betalen voor een aandelenpakket met een lagere waarde en ben van mening datvzo'n pakket niet verkocht had mogen worden omdat de aandelenwaarde op tophoogte waren. Maar afgezien daarvan vraag ik om verlaging van mijn schuld en krijg een brief zonder veel inhoudelijke of persoonlijke inhoud. Ik stel een volgende brief met de vraag mijn brief inhoudelijker te beoordelen en anders om een betalingsregeling. Tot mijn verbazing krijg ik geen reactie maar een vordering van de deurwaarder met extra kosten van meer dan 350 euro. Dexia zegt mijn brief niet ontvangen te hebben. Nu ben ik met van mastrigt en partners aan het heen en weer mailen maar zij blijven bij het standpunt dat ik geen recht heb op een betalingregeling met Dexia en de extra kosten moet betalen. Had Dexia niet mijn brief alsnog in behandeling moeten nemen en hadden zij niet eerst min 3 aanmaningen moeten versturen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Totdat er een regeling getroffen is, en het is maar de vraag, of die regeling er ooit zal komen, dient u zich aan uw betalingsverplichting te houden. Als Dexia extra kosten moet maken, of de betalingen binnen te krijgen, zult u deze kosten ook moeten betalen.

Overleg met uw advocaat welke stappen u nu kunt zetten, echter welke procedure u ook in gang zet in samenwerking met uw advocaat/ adviseurs, uw betalingsverplichtingen blijven dus bestaan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zolang er geen betalingsregeling is vastgelegd, kun je, om kosten te voorkomen, het best betalen.
Tussen wat je wilt en waar je juridisch recht op hebt, kan een wereld van verschil zitten.

Daarom adviseer ik je om je rechtsbijstand of een advocaat in te schakelen m.b.t. het (gedeeltelijk) kwijtschelden van de restschuld. In je eentje ga je het juridische getouwtrek waarschijnlijk niet winnen. Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, zou je je ook kunnen laten voorlichten door het Juridisch loket of de Jurofoon

M.b.t. de brief, juridisch ligt het bewijs dat de brief verzonden is bij de afzender. Als je de brief dus niet aangetekend verstuurd heb, is er in feite geen bewijs dát de brief verstuurd is. Stuur belangrijke brieven daarom altijd aangetekend en eventueel ook in kopie per mail (met ontvangstbevestiging).

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je brief heeft niets te maken met je betaling. Dus de kosten zul je moeten betalen
ronron1212
13 jaar geleden
Ik ben helaas een ervaringsdeskundige vanwege nog veel grotere problemen met Dexia-aandelenleasecontracten. Ik ben voortreffelijk geholpen door Rutger ten Heuw van LeaseProces (r.tenheuw@leaseproces.nl) en definitief door advocatenkantoor Dommerholt Zwolle. Beslist doen!