Doen.

Minder uitgeven aan andere dingen en meer aan je schuld.

Bereken hoeveel je rente per maand is. Dit is het bedrag wat je minimaal per maand moet aflossen om 10000 euro aan schuld te houden. Als je dit niet kunt aflossen dan heb je een probleem. Stel dat je 10% rente betaald dan is dit ongeveer per maand 85 euro.

Alles wat je meer aflost gaat ook af van je totaal bedrag. Gelukkig hoe meer je aflost hoe minder je rente ook wordt en hoe sneller het aflossen gaat.

En daarnaast vooral netjes blijven betalen. Zorg ervoor dat je geen nieuwe schulden maakt en, als het kan zoek je een lening waar je minder rente over betaald dan nu.

Bekijk ook onderstaande blogs voor meer tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een baan.
Pas je uitgavenpatroon aan, zodat er meer binnenkomt dan er uitgaat, zo zul je in staat zijn meer geld over te houden om je schuld af te betalen. Hierdoor wordt de maandelijks te vergoede rente lager en ben je er ook sneller van af.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld je aan bij proz.com en ga vertaalwerk doen als je goed bent met talen. Meld je aan bij freelancer.com voor andere jobs. Voor werk binnen Europa heb je een btwnummer nodig. Dit is naast je werk te doen. Plaats een profiel en C.V zodat eventuele klanten op je kunnen reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso eens heel kritisch naar je uitgaven patroon kijken. En als je zoveel geld rood staat betaal je meer rente dan wanneer het een lening betreft. Wat handig zou kunnen zijn is alles pinnen want dan heb je een goed overzicht waar alles blijft. Dit alleen als je zeker weet dat je dan niet meer geld gaat uitgeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor een hele goed en redelijke regeling met je schuldeiser(s)! Ga er niet tegenop kijken, daar word je alleen maar depressief van..
Stel een haalbaar doel voor jezelf.. In hoeveel jaar wil jij het afbetalen?
Zorg er daarbij voor dat je niet zoveel gaat afbetalen dat je op water en brood moet leven.. Zorg er voor dat je een ruim budget over houd om een keer iets leuks te doen, en om achter de hand te houden voor als de wasmachine kapot gaat of iets dergelijks. Kijk verder hoeveel je kan missen, maar zoals al gezegd werd, in ieder geval meer dan de rente die je moet afbetalen.
Ga iets lager zitten en doe dat voorstel aan je schuldeiser(s), zij zullen iets hogers eisen, en uiteindelijk kom je ongeveer op het bedrag dat jij in je hoofd had..
Zorg er daarna voor dat je een periodieke overschrijving instelt! Dan kun je nooit een betaling vergeten.
Als die regeling eenmaal loopt, hoef je alleen nog maar te zorgen dat je schuld niet groter word..
Dat laatste is wel heel belangrijk!!

Hou je hoofd koel en zorg dat je alles goed op een rijtje hebt staan.. Vraag hulp als dat nodig is!

Maar ga je er vooral niet om schamen.. Het is helemaal niet erg om een schuld te hebben.. Meer mensen dan je zou denken hebben een schuld ;-)

Succes!