Ik ben dakloos, heb bijstand gekregen waar ook beslag op is gelegt maar wil ergens gaan wonen en krijg dus woonlasten. Wat mag de gemeente wel en nie

ik wil verhuizen naar een andere gemeente ivm werkgelegenheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat er precies wel en niet mag verschilt nog al per gemeente,daar kan niemand op gv dus het juiste antwoord opgeven.Het beste kun je kontakt opnemen met je contakt persoon om de zaken duideijk te krijgen en je rechten en plichten te weten.Vooral deurwaarders hebben er soms nogal eens handje van om beslag op bankrekeningen te leggen om zo hun geld te krijgen,en dat mag dus iig niet,zijn mogen slechts een deel van jouw uitkering inbeslag nemen 10 jaar terug was dat max 10%.hoe het precies met de belastingdiens zit weet ik niet maar die kunnen ook geld direkt van jouw rekening afhalen als je schuld bij hun hebt..Er zal in jouw gemeente vast en zeker wel iemand zijn die in moeilijke gevallen gespecialiseerd is,en bekend is met de regelgeving,vraag daar eens naar zodat je zsm alles geregeld krijgt en weer een normaal bestaan kunt opbouwen.
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij kan je het beste naar de door jouw gewenste gemeente gaan om te vragen wat de regels zijn, want ik vraag mij af of bij elke gemeente dezelfde regels gelden. Als je dat vervelend vind om te doen kan je ook overwegen om eerst een willekeurige andere gemeente te bellen en je verhaal voor te leggen. In ieder geval kom je er dan achter of voor jouw situatie dezelfde regels voor alle gemeenten gelden. Als dat zo is, kan je uitgebreider informatie vragen aan welke gemeente dan ook, zo niet dan moet je toch echt om informatie vragen bij de gemeente waar je wilt wonen.
Vaak kan dat ook op internet, vragen stellen aan de gemeente bedoel ik.
13 jaar geleden
Als je dakloos bent,bijstand gekregen hebt etc. dan ben je al bekend bij veel instanties. ook bij maatschapplijk werk denk ik en daar moet je maar eens contact mee opnemen. Die weten hoe e.e.a in elkaar steekt en kunnen voor jou op zoek naar de beste mogelijkheden. Heb/had je niet een persoonlijk begeleider in jou geval? zo ja vraag die dan eens om raad.
succes ermee
Pieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je geen werk heb ,kan je het vergeten om je in te schrijven bij een andere gemeente ,ook als je bijstand heb mag een andere gemeente weigeren