Wanneer krijgt mijn partner zijn WW-uitkering uitbetaald van UWV?

Mijn partner heeft een paar maanden in de WW gezeten. Nu heeft hij sinds 10 maart een proefplaatsing gekregen bij een bedrijf met behoudt van de WW. De laatste uitbetaling door het UWV is geweest op 28 februari. Wanneer krijgt mijn partner weer uitbetaald?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je zegt dat de proefplaatsing met behoudt van WW is, zou er dus qua betaling niets veranderen. Als de betaling rechtstreeks door het UWV aan je partner blijft geschieden, ontvangt je partner iedere vier weken de uitkering. In dit geval zou de volgende uitkering op 28 maart plaats hebben moeten vinden. Je geeft niet aan of het bedrijf, waar de proefplaatsing is, de uitbetaling doet. Het kan natuurlijk zo zijn dat het UWV aan het bedrijf uitbetaalt en dat het bedrijf het geld aan je partner uitkeert. In dat geval zou je aan het bedrijf moeten vragen wanneer zij uitkeren. Log even in op de werkmap van UWV (www.werk.nl) en kijk of er berichten ontvangen zijn die betrekking hebben op gewijzigde uitkering of termijnbetalingen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100