Wanneer krijgt mijn partner zijn WW-uitkering uitbetaald van UWV?

Mijn partner heeft een paar maanden in de WW gezeten. Nu heeft hij sinds 10 maart een proefplaatsing gekregen bij een bedrijf met behoudt van de WW. De laatste uitbetaling door het UWV is geweest op 28 februari. Wanneer krijgt mijn partner weer uitbetaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je zegt dat de proefplaatsing met behoudt van WW is, zou er dus qua betaling niets veranderen. Als de betaling rechtstreeks door het UWV aan je partner blijft geschieden, ontvangt je partner iedere vier weken de uitkering. In dit geval zou de volgende uitkering op 28 maart plaats hebben moeten vinden.

Je geeft niet aan of het bedrijf, waar de proefplaatsing is, de uitbetaling doet. Het kan natuurlijk zo zijn dat het UWV aan het bedrijf uitbetaalt en dat het bedrijf het geld aan je partner uitkeert. In dat geval zou je aan het bedrijf moeten vragen wanneer zij uitkeren.

Log even in op de werkmap van UWV (www.werk.nl) en kijk of er berichten ontvangen zijn die betrekking hebben op gewijzigde uitkering of termijnbetalingen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben gisteren een brief binnengekregen dat mijn partner een werkbriefje van het UWV in moet vullen, voor 8 april anders zetten ze de WW-uitkering stop. Mijn partner moest voorheen ook werkbriefjes invullen omdat hij toen op basis van een 0-uren contract werkte en de uren die hij niet werkte door te weinig werk, werden aangevuld door het UWV dmv. een WW-uitkering. Nu gingen wij er vanuit dat hij deze werkbriefjes niet meer in hoefde te vullen ivm met zijn proefplaatsing waar hij full-time werkt. Is het nu de bedoeling dat we op dit werkbriefje aangeven dat mijn partner niet heeft gewerkt? Want als we aangeven dat hij op de proefplaatsing heeft gewerkt, dan krijgt hij natuurlijk geen WW; met andere woorden zij kunnen dan natuurlijk niet weten dat mijn partner niet uitbetaald heeft gekregen vanuit de het bedrijf die de proefplaatsing aanbiedt, toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Swas, ik kan hier geen antwoord op geven. Je zult echt bij het UWV moeten zijn. Sorry en succes.