Ik werk in de gehandicaptensector, bij welke vakbond kan ik me het beste aansluiten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Je kunt in de CAO Gehandicaptenzorg terugvinden welke werkgevers- en werknemersorganisaties hebben meegewerkt aan de totstandkoming van de CAO. Jij, als werknemer, zou je kunnen aanmelden bij ABVAKABO CNV, CNV Publieke Zaak, FBZ of NU'91.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het complete plaatje, met dank aan de voorganger:

de werknemersorganisaties
• ABVAKABO FNV;
• CNV Publieke Zaak;
• Nu’91;
• FBZ: Federatie van Beroepsorganisaties in de Zorg en daaraan gerelateerd onderwijs en onderzoek,
te weten:
- Ergotherapie Nederland (EN);
- Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF);
- Landelijke vereniging van Artsen in Dienstverband (LAD);
- Nederlands Instituut van Psychologen (NIP);
- Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD);
- NVO, Nederlandse vereniging van pedagogen en onderwijskundigen;
- Nederlandse Vereniging voor BewegingsAgogie (NVBA);
- Nederlandse Vereniging voor Klinische Fysica (NVKF);
- Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie, sectie Gezondheidszorg (NVLF/G);
- Nederlandse Vereniging voor Psychomotorische Therapie (NVPMT);
- Vereniging van Geestelijk Verzorgers in Zorginstellingen (VGVZ).

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is het ook een kwestie van persoonlijke voorkeur en "politieke" denkrichting
Bronnen: