Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik werk al meer dan 3 maanden veel boven me contract.(uit vrije wil) moet mijn 7 uur contract dan om gezet worden naar een 38 uur contract?

ik heb van mijn bij baantje in de supermarkt mijn baan gemaakt. omdat ik gestopt ben met school, ik heb een 7 uur contract voor onbepaalde tijd. maar werk al een aantal maanden meer dan 38 uur per week. ik heb ergens wel eens wat gehoord over de 3 maanden regel??? weet iemand hier iets meer over?



alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vraagt of het moet, maar wat wil je?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je zou kunnen vragen of ze je een fulltime contract willen aanbieden.Als jij vrijwillig die uren maakt dan zijn ze niet verplicht je een fulltime contract aan te bieden.
Maar vraag het ze gewoon dan weet je waar je aan toe bent,want als het straks minder druk is dan hoeven ze je maar 7 uur te laten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zulke zaken zijn vaak in de CAO geregeld. Vraag of er een CAO is. Maar dan nog zou ik gewoon vriendelijk vragen of je arbeidscontract kan worden omgezet naar een groter contract omdat je het werk erg leuk vindt. Vraag eerst of ze tevreden over je zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is het zogenaamde rechtsvermoeden van een overeenkomst. Het gemiddelde van de voorafgaande 3 maanden wordt dan gerekend als overeenkomst, in jou geval dus 38, alleen, daar moet wel grond voor bestaan. Zijn er bijvoorbeeld seizoensinvloeden dan kan de werkgever zich daarop beroepen en telt het niet.

Praat eens met de manager en vraag hem/haar wat er mogelijk is. Dan maak je meer kans om het goed voor elkaar te krijgen. Als je het eist krijg je misschien een tijdelijke verhoging en daarna niets meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden