Als ik op mijn zorgverzekering een eigen risico neem van 500,- geld dat dan ook voor aanvullende verzekeringen?

Dus als mijn vrijwillige eigen risico 500,- is (totaal 670,-) en ik heb een tand verzekering van max 250,- per jaar, heb moet ik dan alsnog eerst tot 670,- betalen voordat ik die 250,- vergoed krijg?
Of is een tand verzekering apart van de basisverzekering?

Dank alvast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nee je krijgt eerst die 250 euro vergoed en de rest van de tandarts betaal je zelf.
Je eigen risico is niet van toepassing op de aanvullende verzekeringen die je hebt.
Tenminste niet bij cz want ik heb dat nagevraagd omdat ik mijn eigen risico ook heb verhoogd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het snelle antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan
maar neem voor alle zekerheid morgen contact op met je verzekeraar.Die kan je het allemaal haarfijn uitleggen.Ik heb dat ook gedaan en na 10 minuten was het mij duidelijk.

Andere antwoorden (1)

€ 670 basisverzekering is apart van de tandartsverzekering,maar als je zelf kosten hebt,moet je ze wel declareren bij de maatschappij om ze in de administratie te krijgen (voor het geval dat je meer dan € 670 kosten hebt.
Voor de tandartsverzekering moet je wel weten of je 75 of 100% vergoed krijgt.