Vaak zijn het mensen van de gemeente, die werken in de plantsoenen dienst. Ze hebben dus een vast salaris. Neem aan dat ze extra uitbetaald krijgen om dit werk te doen. Ze worden op hele late tijden of heel vroeg opgeroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat soort seizoenswerkzaamheden wordt door onze overheden vaak uitbesteed aan bedrijven die v.w.b. materieel daarin zijn gespecialiseerd. Die bedrijven rekenen daarvoor een uurprijs. De chauffeurs ontvangen een toeslag op het salaris voor 't rijden op (soms) 'onmogelijke' tijden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons in de buurt zijn het mensen die bij een loonwerker werken.Ze draaien in ploegendiensten en krijgen dus bovenop hun salaris de ploegentoeslag.

Toegevoegd na 22 minuten:
en een loonwerker verdient ongeveer 1500 per maand
en daar boven op komt dan de ploegentoeslag en die ligt rond de 25 a 30 % bovenop het uurloon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de onregelmatigheid toeslag moet de extra centen aanleveren
hierbij zijn zon en feestdagen extra interessant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemeente huurt mensen in die in de winter weinig te doen hebben dat kan zijn : eigen gelederen loonwerkers . transport bedrijven die met zandauto`s rijden .
Vorig jaar zag ik op een straat van de provincie mensen rijden van een bedrijf dat tuinen aanlegt .