Nee. Ik heb op consumentenfora veel boze verhalen gelezen van mensen die 'gelokt' waren met een laag maandtarief. Alleen: dat maandbedrag is een voorschot. De eindafrekening was ineens erg hoog, en bij nader inzien, uitgerekend over het hele jaar, waren de mensen soms juist duurder uit dan bij sommige andere bedrijven - los van dat ze nogal schrokken van die afrekening na die "garantie" van dat lage maandbedrag.

Als je prijzen wilt vergelijken, kun je onder andere hier kijken: http://www.gaslicht.com/

http://www.kieskeurig.nl/energievergelijking

http://www.easyswitch.nl/energie/vergelijk-energie

Let wel op dat er soms met actieprijzen gerekend wordt die maar x tijd lopen en dat je dan na x maanden dus meer gaat betalen, en dat er soms tijdelijke kortingen worden gegeven. Dat kàn gunstig zijn, dat moet je zelf even uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Vaak niet, maar dat hangt van je energiegebruik af. Wat mij betreft is het in ieder geval een van de irritantsten, maar dat is natuurlijk subjectief en zeker jouw vraag niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel te zeggen dat je jouw typische verbruik zou moeten doorrekenen met de tarieven van verschillende aanbieders om tot een conclusie te komen. Een hulp daarbij kunnen vergelijkingssites zijn, maar houd er rekening mee dat dezen soms een vertekend beeld geven, omdat ze er een commercieel belang bij hebben een bepaalde aanbieder als beter/goedkoper te presenteren. Ik denk dat je het beste de top vijf of zo van een vergelijkingssite kunt pakken en dan met de tarieven op de website van de energieaanbieder narekenen of het klopt wat die site je heeft voorgerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zo niet te zeggen. Die maatschappijen misleiden mensen, want je moet per gezin uitrekenen wat voor jou de goedkoopste is.

Zo kreeg ik laatst een folder van een of andere energieleverancier. Er stonden kale cijfers op dat folder, toen ik belde en aangaf hoe we woonden, met hoeveel personen en wat ons gemiddelde verbruik is, bleek mijn eigen maatschappij toch voordeliger te zijn.

Als je het wilt berekenen, dan moet je je gemiddelde verbruik weten, dan pas kun je vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb vergeleken met mijn huidige leverancier en als ik overstapte was ik 134 euro per jaar meer kwijt
het verschilt natuurlijk wel per huishouden want mijn ouders zijn er goedkoper uit.
Het best kun je het zelf even een berekening maken en vergelijken met je huidige.
Is wel een hele opgave om die berekening te maken en let op of de btw er al in de kw/h/m2 prijs zit of dat die er nog bij geteld moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is allemaal nep. De meeste maatschappijen hebben op jaarbasis min of meer de zelfde prijs. Ze stunten vaak met een goedkoop beginnerstarief (eerste 3 maanden gratis of halve prijs), maar later wordt dat verloren geld wel weer terug gehaald. Het gaat er maar net om hoe overtuigend je je reclames wilt maken. Als je al gebruik moet maken van Frans Bauer en Maurice de Hond, kom je bij mij niet echt overtuigend over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Oxxio is vaak de goedkoopste, je moet de vastrechtkosten vergelijken en de periodieke aanbiedingen. Als je om de 1 of 2 jaar overstapt kun je altijd weer nieuwe aanbiedingen ontvangen.

Dus met overstappen in ogenschouwn genomen is oxxio bijna altijd de goedkoopste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al staat moet je het uit gaan rekenen voor jóuw situatie. Wat wij wel doen is jaarlijks switchen (en tijdig opzeggen, maar dat kan al na een maand als je i.p. lid bent). Wij kijken waar we het grootste voordeel kunnen behalen doordat ze je het eerste jaar korting geven. Dat kan oplopen tot een paar honderd euro. Tijdig opzeggen en uitkijken naar opnieuw een dergelijke aanbieder scheelt je veel op jaarbasis. Let wel dat je een contract moet hebben dat je na 1 jaar kunt beeindigen!
13 jaar geleden
Heel persoonlijk.
In mijn geval vwb stroom wel echter je moet goed aan het rekenen slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee... absoluut niet...

Zoek alsjeblieft eens even op websites van tros opgelicht en radar, neem een week vakantie om alle klachten op je gemak te kunnen lezen en bedenk dan of je echt wel over wilt stappen...

Ik spreek uit ervaring, ik heb met hun de grootste problemen gehad en ben er erg veel geld door kwijtgeraakt... Ben teruggegaan naar de nuon, die is uiteindelijk goedkoper...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak beginnen dit soort bedrijven met lage tarieven om zoveel mogelijk klanten te krijgen, en daarna gaan de tarieven omhoog...
13 jaar geleden
Zeker niet. Het is afhankelijk van je verbruiks-situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, alle energiemaatschappijen roepen dat ze de goedkoopste zijn en in iedere winkel kun je korting krijgen als je overstapt op de goedkoopste maatschappij, het vreemde is dat ze allemaal een verschillende aanprijzen. Dus als ze inderdaad allemaal de goedkoopste zijn, zijn ze allemaal even duur.