Is een werkgever verplicht om snipper- en atv dagen bekend te maken?

is een werkgever verplicht om snipper- en atv dagen bekend te maken, en dan bedoel ik niet als ik erom vraag. Maar bijvoorbeeld via je loonstrook?
nu krijg ik het alleen als ik erom vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het goed is staat het in je contract en krijg je het aan het begin van het jaar meegedeeld. In principe ben je zelf verantwoordelijk voor het bijhouden ervan als je wilt weten hoeveel je nog hebt. Het hoeft niet via de loonstrook. Niet ieder bedrijf heeft zijn eigen loonadministratie maar vooral kleinere bedrijven laten dat extern doen. Verlof wordt vaak intern bijgehouden.
Als je er om vraagt is dat toch voldoende?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nees zeker weten niet nnoooit is dat verplicht echt niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf in overheidsdienst en begin januari krijg ik per internet ( digitaal ) een overzicht van mijn vakantie en atv dagen, zelf ben ik verantwoordelijk voor het bijhouden van mijn dagen maar dat is per bedrijf verschillend,

ik vind het wel vreemd dat je er zelf om vragen.