Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een verre vakantie boeken nu ik nog geen bijstandsuitkering heb?

Ik heb op dit moment teveel eigen vermogen om in aanmerking te komen voor een bijstandsuitkering. Nu ontvang ik nog een WW uitkering maar vanaf volgende maand niet meer.
Nu heb ik nog geen bijstandsuitkering aangevraagd, zou ik nu zonder problemen een verre reis (voor mezelf en wellicht een ander' mogen boeken waarvan de prijs (een stuk) hoger ligt dan de vastgestelde interingsnorm, of krijg ik dan bij het aanvragen van de bijstandsuitkering problemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
625

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je in de bijstand komt heb je ook vakantiedagen, waarop je niet hoeft te solliciteren, In totaal 20 per jaar. Dus vakantie is niet echt het probleem, al moet je het wel aanvragen. Maar je rekening even "leegtrekken" vlak voordat je bijstand gaat krijgen, wordt je niet in dank afgenomen. Je moet je rekeningoverzichten van de laatste 3 maanden laten zien, dus alle kans dat er dan behoorlijk op je uitkering gekort wordt, of dat je hem de eerste maanden gewoon niet krijgt
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ze zullen vragen stellen. Want in plaats van op vakantie gaan, kun je van het geld ook voor jezelf zorgen, waardoor je minder bijstand nodig zou hebben.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding