Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel moet ik per uur vragen, zelfstandige uitbating winkel aan de eigenaar om al mijn kosten, belastingen, pensioen, .. te dekken? Help;;...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
676

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hoeveel werk je? Dat is namelijk wel van belang, want sommige kosten houden geen verband met het aantal uren dat je werkt. Een ziektekostenverzekering kost een x bedrag per maand. En wat voor winkel is het?

Ga je fulltime werken, dan zou ik een salaris nemen dat in de buurt ligt van iemand die in loondienst werkt, daarboven doe je 20-25% opslag voor het risico dat je ziek wordt, voor de dagen dat je vakantie neemt en het risico dat je contract verbroken wordt (waarbij je dan geen ontslagvergoeding mee krijgt).

Maar nogmaals, het is sterk afhankelijk van het aantal werkuren en de sector waarin je werkt.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
Dat is te verschillend om zo te kunnen zeggen, wat zijn je vaste lasten en wat zal je omzet zijn.
Er is een goed boek voor een ZZP-er en die kan je helpen.

Prijzen en Tarievengids voor ZZP'ers - € 22,50
Uitgeverij Publimix heeft een Prijzen- en tarievengids voor ZZP'ers uitgegeven met daarin veel methoden om een uurtarief te bepalen. In de gids staan ook voorbeelden van correcte offertes, het geven van kortingen en voorbeelden van ca 150 gangbare beroepen in Nederland. De gids 2010-2011 is een goed middel voor het bepalen van een uurtarief, onderhandelen zult u zelf moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord hierop is lastig te geven. Hiervoor moet je uitgaan wat je wilt verdienen. Dat moet je weer omrekenen naar bruto incl pensioen. Mogelijke andere kosten die je hebt moet je daar bij op tellen en het geheel over een jaar berekenen. Dan moet je bepalen hoeveel uren je echt werkt en dat met elkaar delen dan heb je een bruto uurtarief. Vergeet vooral geen kosten die loon gerelateerd zijn
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding