Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn verhuurde huis is slecht achter gelaten door de huurders kan ik de betaalde borg volledig inhouden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
574

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

volledig niet, het ligt eraan hoe slecht het is achter gelaten.
je moet wel kunnen aantonen hoeveel geld het je kost om het weer op te lappen.
is dit de borg of erover heen, dan wel, anders een gedeelte inhouden en rest terug geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat de opgelopen schade dekt, zeker!
Daar is de betaalde borg toch voor bedoeld........?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou eerst contact opnemen of ze zelf eea willen herstellen, en anders naar eerlijkheid inhouden.
dat kan dus ook een deel van de borg zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je moet ze in ieder geval de kans geven de schade te herstellen, op straffe van verrekening van de schade met de borg. Stel wel een ultimatum hiervoor. Je hoeft ze niet eindeloos de tijd te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer zeker niet.Normaal heb je een beschrijving van de staat van het huis met de eventuele gebreken of afwijkingen voor de verhuring.Check die even.
Daarna ga je kijken of er daadwerkelijk dingen kapot of beschadigd zijn en zoek je uit wat de herstellingskosten zijn.Je moet een overeenkomst bereiken met de huurder want hij kan dit aanvechten en dan blijft de borg op de bank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding