Wat zijn de ervaringen met de Nederlandse Energie Maatschappij?

Mijn zoon heeft een hoog lopend conflict met de NEM. Het afgelopen jaar was hij zelden of nooit thuis en zijn huis stond leeg. hij verbruikte dus helemaal niets, De watermaatschappij heeft daarom tot 2 keer toe bij de eindafrekening geld terugbetaald omdat het toch al lage voorschot nog te hoog was.
De NEM nu stuur een eindafrekening waarbij fors bijbetaald moet worden.
Volkomen onmogelijk en we hebben het dan ook op alle mogelijke manieren aangevochten en steeds geweigerd te betalen. Toch moet er nu alsnog een wel iets lager bedrag worden bijbetaald, nog steeds 700,00 euro anders sluiten ze hem af. Het is verder niet mogelijk met ze te communiceren, ze zijn zeer arrogant.
Wat kun je nu in godsnaam nog doen en welke externe partij kun je inschakelen als deskundige, want alleen al het lezen van de eindnota vereist een speciale studie.
En wat is wel een goede betrouwbare energieleverancier, want dat we overstappen op een andere leverancier moge helder zijn. Mijn zoon woont in Den Bosch.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Consumentenbod is de aangewezen tussen persoon en hebben eigen juristen etc . in dienst . Ik denk wel dat je lid moet worden , om hulp te vragen. Anders koop een consumentengids in de winkel en bel ze en kijk of ze er geïnteresseerd in zijn , in deze zaak. Succes !

Mijn advies (als je er met je leverancier niet uit komt) zou zijn om het conflict voor te leggen bij de geschillencommissie voor energie- en water leveranciers, Deze zijn onafhankelijk en hun uitspraak moet door de leverancier worden nagekomen. Een mening omtrent je vraagstelling lijkt mij niet relevant. Hier krijgt je zoon zijn geld niet mee terug. Succes. Toegevoegd na 2 minuten: Met mening bedoelde ik ook de ervaringen.

Bronnen:
http://www.energieleveranciers.nl/page/pag...

Ik begrijp,dat de oorspronkelijke nota hoger was? Dan vraag ik me af, waarom hebben ze besloten die te verlagen? Toch sowieso al een teken,dat er iets niet klopt. Ik zou dat niet op zijn beloop laten. Mogelijk actie ondernemen via kassa, radar, of juridisch loket. Nu zeg ik ook DOEN!

typisch een verhaal voor youp van't hek over de terreur en lompheid van grote bedrijven, dus stuur je verhaal naast consumentenorganisaties ook naar youp@nrc.nl

wat betreft de rekening zou ik die voorleggen aan de geschillencommissie. als energieleverancier heb ik al jaren stroom en gas via united consumers. snelle communicatie en zeer duidelijk jaarafrekeningen. nooit problemen gehad

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100