kan een dossier opnieuw onder een ander nummer geopend worden?

jaren geleden een lening afgesloten, toen ernstig ziek geworden en zonder werk komen te zitten daardoor problemen ontstaan met afbetaling. uiteindelijk is het voor het kantongerecht gekomen en die heeft uitspraak gedaan. de lening was 9800 euro, afbetaald 1700 euro, kantongerecht heeft de uitspraak gedaan dat er 5000 euro betaald moest worden, is ook gebeurd maar nu heeft incasso bureau diezelfde zaak onder een ander nummer weer geopend en volgens hun moet er nu dus nog een bedrag van 7500 euro betaald worden. Kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zelf zou ik zeggen dat de kantonrechter een uitspraak heeft gedaan, en deze dan ook bindend is in deze zaak.
In mijn ogen mag dit dus niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Contact opnemen met de deurwaarder, de uitspraak van de rechter overleggen, de deurwaarder gewoon netjes verzoeken per direct geen rente meer door te berekenen, tot helder is, waar de fout precies zit.
Doe dit alles netjes schriftelijk, en verzoek daarbij, dat ze geen verdere stappen ondernemen, via loonbeslag en zo.
Merk je nu, dat de deurwaarder niet voor reden vatbaar is, dan adviseer ik jou, om naar het juridisch loket even te gaan, kan via internet, maar ook persoonlijk.
De fatsoenlijke deurwaarder is altijd voor rede vatbaar, zal tevens kijken naar jou argumenten, en hierna handelen.
De onfatsoenlijke deurwaarder haal je er dus op die manier heel vlug tussenuit, en dan adviseer ik je om even contact op te nemen met het juridisch loket, die helpen je kosteloos verder, wat je eventueel van vervolgstappen kunt doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
De fout hoeft niet perse bij de deurwaarder te liggen, het kan zijn dat het bedrijf, waar je toen je lening had afgesloten, dit niet goed heeft verwerkt in hun systeem, en hierdoor een deurwaarder hebben ingeschakeld.

Wat ik wel even wilde vermelden, mocht het zijn, dat dit langer dan 5 jaar terug is gebeurd, de deurwaarder jou wettelijk niet meer aansprakelijk ervoor kan stellen.
Ze kunnen het uiteraard proberen, maar wettelijk gezien is het dan verjaard.
Ook al dreigen ze eventueel met een rechtszaak.

Artikel 3: 307 lid 1 BW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder het motto, nooit geschoten is altijd mis...
Als die zaak via de rechterlijke macht is beslist geworden, dan is zo`n zaak afgehandeld.
Ze zullen jou dossier eens bestudeerd hebben, misschien zelf al in de veronderstelling zijn, dat ze weinig kans maken, maar dat ze het gewoon proberen.
Tel uit je winst, de gemaakte onkosten worden doorberekend aan jou, misschien dat je zo gek bent, om een betalingsregeling te treffen, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rtf heeft gelijk. Na uitspraak van de rechter EN betaling van wat de rechter heeft besloten is de gehele vordering verder vervallen. Dat ze het proberen is een andere zaak. Ps. Als het bedrijf zelf netjes had gevraagd of je nu, nu je in betere doen bent, alsnog het restant zou willen betalen , zonder rente natuurlijk want officieel was de vordering afgedaan, zou ik dat nog kunnen billijken. Echter, gelijk een incassobureau erop afsturen getuigd niet erg van netjes opereren. Hierdoor zou mijn lust om alsnog iets te betalen geheel verdwenen zijn.