Mag mijn werkgever besluiten mijn vakantie geld per maand uit te keren?

Ik heb het Idee dat alles direct aan de belasting op gaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker mag je werkgever dat.
http://www.hrpraktijk.nl/kennisbank-belonen-en-arbeidsvoorwaarden/loon/vakantiegeld/vakantiegeld-tips-voor-uitbetaling.535773.lynkx
Voor verdere uitleg: zie bron

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier nog een stukje letterlike tekst:
De uitbetaling moet wel ten minste eenmaal per kalenderjaar blijven plaatsvinden. Dit betekent dat de vakantiebijslag ook elke maand uitgekeerd mag worden. In het arbeidscontract wordt dan gewoonlijk opgenomen dat het salaris inclusief vakantiegeld is.

Voor de belasting dienst zal het niet uitmaken! Die zijn alleen geinteresseerd in het bedrag wat je aan het einde van het jaar hebt verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! Kon dit zelf nergens vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Gijs:Graag gedaan en hopenlijk beantwoord jij een volgende keer een vraag van mij.

Andere antwoorden (1)

Meer belasting zul je er volgens mij niet over betalen.
Je zou het op een aparte spaarrekening kunnen storten als je er niet eerder aan wilt komen, maar het geld wat je al vast hebt gekregen kunnen ze niet afnemen wat er ook gebeurt.