Waarom heb je een visum nodig als je naar Suriname wilt? wat is het nut ervan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
AWM
14 jaar geleden
Wil je weten vaar visa voor dienen, of specifiek het Surinaamse visum?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zo snel even heb kunnen vinden op de site van het 'Consulaat van Suriname' is dat zij vooral bebaalde ziekten buiten de deur willen houden. Zo komen personen die bijvoorbeeld HIV-besmet zijn niet het land in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad ook wat ik me afvroeg. In het algemeen: een visumsysteem stelt een land in staat controle uit te oefenen op wie het grondgebied binnen komt. Ook wordt een visumsysteem soms gebruikt als vorm van inreisbelasting, waarbij het land voor iedereen die binnenkomt een bedrag ontvangt.

Het beste antwoord

De overheid van een land wil graag weten wie er allemaal het land binnenkomt, waarom en hoelang. Daarvoor dient het visum.

Landen die elkaars inwoners in principe vertrouwen zijn vrijgesteld hiervan (bijv alle EU landen tov elkaar).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is het niet zo dat je pas één visum nodig hebt, wanneer je langer dan 28 kalenderdagen wilt verblijven?