Hoe hoog is de netto Wajong uitkering voor een 23 jarige, 100% afgekeurd?

Ik kan alleen het bruto bedrag vinden van 1062 euro per maand ongeveer maar nergens het netto bedrag want ik neem aan dat er wel nog belastingen en/of sociale premies vanaf gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is lastig te vinden. Overal hebben ze het alleen over bruto. Maar het valt best een beetje te gokken, als je bruto-netto vergelijkt bij andere uitkeringen. Ook kun je een rekenhulpje gebruiken (zie onderstaande link) In beide gevallen komt eruit, dat je zo'n 100 tot 150 Euro van je bruto uitkering moet aftrekken om het netto bedrag te krijgen. Maar het blijft wel een beetje gokken, dus om het echt goed te weten te komen, moet je even met UWV bellen. Er zitten daar mensen die de hele dag niets anders doen dan dit soort vragen beantwoorden, en dan weet je het precies. Succes!

Bronnen:
http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/b...

De werkregeling voor mensen tot 27 jaar Als u jonggehandicapt bent, jonger dan 27 jaar en u heeft inkomsten uit werk tot 20% van het wettelijk minimumloon, vult de overheid uw inkomen aan tot 75% van het wettelijk minimumloon. Verdient u meer dan 20% van het wettelijk minimumloon, dan mag u de helft van iedere 'extra' verdiende euro houden. Het totaal van uw inkomen uit arbeid en de inkomensondersteuning mag maximaal 100% van het wettelijk minimumloon zijn.

Heb voor uwv gewerkt... Sociale premies gaan er niet van af. Alleen belasting en 8 procent vakantie geld. Ik schat dat het nu zo'n 900 netto is

vergeet de € 350 elke maand september (bruto=netto) niet

Ik ben ook 23, heb 9 maanden in de uitkering gezeten door een burn-out, ik zat in de WIJ (wet investering in jongeren) en kreeg € 649,52 rijksbasisnorm, en daar bovenop 20% alleenstaande toeslag van € 259,81. Daar ging dan wel weer de gereserveerde vakantietoeslag vanaf, van € 25,72.. Dus ik kreeg € 883,61 gestort per maand..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100