Wat zit er allemaal in een levensverzekering?

Ik ben nl bang dat ik mezelf dubbel verzeker...

Toegevoegd na 22 minuten:
ik doel dan ook meer op bv arbeidsongeschiktheid die vaak in een levensverzekering zit. Via je werk word je hiervoor ook verzekerd, is het dan nodig om dit ook in je levensverzekering te doen? Ik heb nog geen levensverzekering dus ook nog geen polis...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
wat bedoel je met dubbele verzekering
ronron1212
13 jaar geleden
Ja je bent via je werkgever verzekerd ga er alleen wel vanuit dat die verzekering maar een kleine uitkering ten gevolgen heeft bij blijvende ongeschiktheid

Het beste antwoord

Indien je al een levensverzekering hebt lees eens rustig de polisvoorwaarden na. Een levensverzekering is in de meeste gevallen alleen bedoeld om nabestaanden een geldsom uit te keren na overlijden van de verzekeringsnemer. Indien gecombineerd met sparen keert de verzekering uit na beeindiging van de levensverzekering. Een combinatie met arbeidsongeschiktheid is mij niet bekend.

Voor meer informatie over de levensverzekering:
http://www.levensverzekering.net/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In een levensverzekering zit de dekking van overlijden waarin een bepaald afgesproken bedrag wordt uitbetaald
13 jaar geleden
Een levensverzekering is een soms geld die je op een bepaalde datum krijgt. Dit kan zijn bij overlijden (voor de nabestaanden) of op een andere afgesproken datum (als je nog in leven bent dus, als oude dag voorziening)
Je betaald hier maandelijks voor.
Het is dus niet een soort verzekering als een ziektekostenverzekering.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensverzekering#Rechten_en_plichten

Als je al een levensverzekering hebt afgesloten lijkt het me goed om de polis eens goed door te lezen.