Waar kun je de sterftetabelen vinden van het cbs of het notariaat?

Als je in een tabel wilt opzoeken hoeveel jaar je statistisch nog te leven hebt waar zijn die te vinden?

een jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Wat betreft het Centraal Bureau voor de Statistiek zijn de sterftecijfers hier te vinden:
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/37360ned/table?ts=1676650976358
een jaar geleden
erotisi
een jaar geleden
OK het was daar even zoeken. Maar vond deze daarin https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/71950ned/table?ts=1676653135736
Nu nog uitvogelen hoe je dat moet lezen als je leeftijd er niet bijstaat.
erotisi
een jaar geleden
Of deze https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/37360ned/table?ts=1676654001813 Zijn er geen tabellen met alle leeftijden?
Inekez1
een jaar geleden
@erotisi, als je klikt op het icoontje naast 'leeftijd (op 31 december) dan kun je je leeftijd invullen door je eigen leeftijd aan te vinken (en voor de overzichtelijkheid ander leeftijden af te vinken). Bevestig met het groene vinkje rechtsboven en de tabel past zich aan aan jouw leeftijd. Op die manier kun je ook kiezen van welk jaar je de levensverwachting wilt zien. 2021 is de meest recente. Let op: er wordt niet aangegeven hoe oud je wordt, maar hoeveel jaren er nog te leven zijn. Je huidige leeftijd moet je dus optellen bij de getoonde levensverwachting.
erotisi
een jaar geleden
OK bedankt voor de tip
De sterftetabelen van het CBS kun je vinden op de website van het CBS. De sterftetabelen van het notariaat kun je vinden op de website van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie.
10 maanden geleden