Wat houdt het in als ik een eigen risico (zorgverzekering) heb van €0,- ?

Ik ben van plan over te stappen van verzekeraar.
Ik vond Agis Zorgverzekeringen, en zag staan dat ik een eigen risico kan nemen van 350, 250, maar ook van 0 euro.
Wat betekend dat precies?
Voor zover ik weet zijn er afbetaalde eigen risico's als je in de bijstand zit, dat vergoedt wordt door gemeentes. Maar hoe zit het met Agis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat zijn de eigen risico's die bovenop de volgend jaar geldende eigen risico van 350 euro komt, met 350 bedoelen ze dus eigenlijk, 700 euro eigen risico, is wel misleidend als het er zo staat. Dus met 0 euro, betaal je nog steeds die 350 euro eigen risico, die iedere nederlander moet betalen als hij/zij gebruik maakt van de zorg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wettelijk heb je een verplicht Eigen Risico van 350,- euro/jaar. Als je de vrijwillige ER op nul wilt zetten betaal je meer premie/maand maar na die 350,- euro helemaal NIETS extras:

http://www.agisweb.nl/Voor_Consumenten/Verzekering/Zorgverzekering/Basisverzekering/Eigen_risico
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier om het zogenaamd 'vrijwillig eigen risico'.

Je hebt een verplicht eigen risico van 350 euro volgend jaar. Dat heeft iedereen in Nederland. De eerste 350 euro die je besteedt aan medicijnen, aan ziekenhuisbezoek etc moet je zelf betalen. Alleen een bezoek aan de huisarts en nog wat zaken vallen daar niet onder.

Je kunt BOVENOP die 350 euro nog kiezen voor een extra hoog eigen risico van dus 350 of 250 in het geval van Agis of niets erboven op (de 0 dus). Als je dus wordt opgenomen met bijv een blindedarmontsteking betaal je in het geval van de 0 dus 350 euro, en anders dus 600 euro of 700 euro.

In die laatste twee gevallen is je premie (bedrag dat je per maand betaalt) wel lager.